Potrivit revistei comerciale suedeze Proffs, proprietarul unui camion a trebuit să plătească un total de 11.600 de euro, din care jumătate pentru lipsa delegării șoferului, iar cealaltă jumătate pentru nerespectarea regulilor de cabotaj.

Transportatorul străin a obținut un autotractor MAN înmatriculat în Suedia, care putea fi, de exemplu, închiriat. În același timp, compania a presupus că, datorită înmatriculării suedeze, șoferul său – un macedonean cu pașaport bulgar – nu necesită o notificare de postare în noul sistem IMI al UE. Ceea ce a fost greșit, deoarece la delegarea către IMI este importantă și locația transportatorului, nu doar plăcuțele de înmatriculare de pe camion. De aici și prima amendă de 5.800 de euro.

A doua problemă se referă la cabotaj. Compania a încercat să demonstreze că operațiunea de cabotaj a avut loc în cadrul finalizării transportului intermodal, până la 150 de kilometri de port sau terminalul feroviar. Până pe 21 februarie anul acesta, așa ceva nu era supus limitelor obișnuite de cabotaj. De la sfârșitul lunii februarie, însă, acest transport este tratat ca orice operațiune de cabotaj, cu până la trei rute separate și o perioadă de „cool off” de 4 zile. Între timp, acest camion special făcea un astfel de cabotaj în mod continuu timp de 4 săptămâni, ceea ce a dus la o a doua amendă de 5.800 de euro.

Descriind această poveste, suedezii le cer transportatorilor să se informeze mai bine cu privire la noile reguli ale Pachetului de Mobilitate. În caz contrar, ei se pot confrunta cu cheltuieli neprevăzute enorme, ca mai sus. 

Abonament newsletter

Alte metode de abonament

RĂSFOIEŞTE
Revista Logistic Post (nr. 5 – ianuarie 2024)
Arhiva publicațiilor
VIDEO    Interviuri
Video interviu Danor Ionescu: Pall-Ex, 10 ani de succes în România
Anul acesta se împlinesc 10 ani de când conceptul Pall-Ex a fost adus în România de către Danor Ionescu, cel care este acum CEO-ul companiei. Activitatea a început în 2011 cu 16 parteneri, număr care ...

Căutare

Sari la conținut