Invazia bruscă a Ucrainei de către Rusia a surprins aproximativ 12.000 de șoferi de camion străini în Ucraina, care făceau livrări sau erau în tranzit. Majoritatea au reușit să-și croiască drum spre granițele de vest. Cele dinspre România, Ungaria, Slovacia și Polonia sunt deschise, dar se estimează că durează două până la patru zile pentru a le trece, în timp ce trecerile spre Belarus sunt închise. Acest lucru a fost anunțat de IRU, adăugând că sunt cazuri de șoferi de camion care și-au abandonat vehiculul în Ucraina de teamă să nu fie loviți de beligeranți. Există și șoferi blocați la granița dintre Rusia și Ucraina, dar sunt puține știri pe acest front despre numărul și condițiile lor.

De asemenea, cel puţin 600 de șoferi turci de camioane au rămas blocați în Ucraina și Rusia pentru că toate feriboturile de la Marea Neagră au fost anulate. Cei din Rusia se îndreaptă spre Georgia, unde mai așteaptă șapte-zece zile, în timp ce cei din Ucraina caută să treacă spre ţările Uniunii Europene. IRU denunță că toți acești șoferi „se confruntă cu facilități slabe, amenințări de securitate și lipsă de hrană, apă și condiţii sanitare”. Pentru a facilita tranzitul din Ucraina către UE, Comisia Europeană și unele țări intenționează să scutească șoferii de vize sau alte permise, dar acest lucru nu este suficient.

IRU a solicitat patru intervenții urgente pentru acești șoferi:

– să se renunțe la vize, autorizaţii și permise sau să acorde vize de tranzit pentru personalul care se întoarce în țara lui, indiferent de naţionalitate;

– să se asigure tranzitul rapid al vehiculelor industriale;

– să se accepte temporar derogări de la regulile privind timpul de conducere şi odihnă pentru șoferii care se întorc;

– să se ofere ajutor umanitar șoferilor blocați.

Update:

Dacă vineri erau câteva sute de camioane poloneze blocate pe partea ucraineană a graniței, duminică numărul lor era mult mai mic, deși presa poloneză încă primeşte informații despre câteva zeci de polonezi blocați mai ales în fața graniței din Medyka. În același timp, situația devine din ce în ce mai dificilă, pentru că alimentele şi combustibilii se epuizează în unităţile din apropiere.

Pe de altă parte, există și problema camioanelor ucrainene oprite în diferite părți ale Europei. Teoretic, șoferii lor pot pleca în țara de origine pentru a-și ajuta rudele sau se pot înscrie în armată. În practică, totuși, acest lucru poate să nu fie fezabil. Un număr mare de șoferi se luptă cu cardurile de plată blocate, ceea ce face imposibilă realimentarea sau chiar cumpărarea de alimente. Angajatorii lor nu pot ajuta prea mult dacă sunt singuri într-o țară sfâșiată de război. De aici, de exemplu, colecta olandeză din industria transporturilor, care a obținut deja 103.000 de euro. Acest buget urmează să fie folosit pentru a sprijini ucrainenii care sunt blocați în parcările din Benelux. Deja în acest weekend, un grup de voluntari le oferă mâncare, iar luni, 28 februarie, sunt convenite alte forme de ajutor.

Abonament newsletter

Alte metode de abonament

RĂSFOIEŞTE
Revista Logistic Post (nr. 5 – ianuarie 2024)
Arhiva publicațiilor
VIDEO    Interviuri
Video interviu Danor Ionescu: Pall-Ex, 10 ani de succes în România
Anul acesta se împlinesc 10 ani de când conceptul Pall-Ex a fost adus în România de către Danor Ionescu, cel care este acum CEO-ul companiei. Activitatea a început în 2011 cu 16 parteneri, număr care ...

Căutare

Sari la conținut