La 1 iulie 2018, Danemarca introducea o regulă care limita la 25 de ore timpul maxim de parcare a unui vehicul industrial în zonele de parcare administrate de stat. Comisia Europeană a considerat însă această regulă ca fiind discriminatorie față de transportatorii străini, deoarece aceștia sunt mai mulți decât cei naționali care se opresc pentru perioade relativ lungi în aceste parcări. Guvernul danez a respins însă prima cerere de la Bruxelles de a elimina această regulă, susținând că a adoptat-o pentru „garantarea condițiilor ordonate în zonele de parcare” și pentru „abordarea problemei parcării ilegale și periculoase”.

După notificarea oficială, Comisia Europeană a decis să sesizeze Curtea Europeană de Justiție cu privire la Danemarca, susţinând că „această limitare afectează transportatorii nerezidenți mult mai mult decât transportatorii stabiliți în Danemarca, deoarece transportatorii nerezidenți nu au un sediu operațional în Danemarca și, prin urmare, au nevoie de locuri de parcare de-a lungul autostrăzilor pentru a-și îndeplini obligațiile care le revin în temeiul Regulamentului 561/2006 . Acest lucru se aplică în special perioadelor de repaus săptămânal reduse (între 35 și 45 de ore) care pot fi luate în mod legitim în vehicul”. Prin urmare, adaugă Comisia, „restricțiile de parcare, în combinație cu normele stricte ale UE privind perioadele de odihnă (articolele 4, 6 și 8 din Regulamentul (CE) nr. 561/2006) îngreunează transportatorilor nerezidenți transportul internațional și operațiuni de cabotaj. Aceasta înseamnă o restricție nejustificată a libertății de a furniza servicii menționată la articolele 1, 8 și 9 din Regulamentul (CE) nr. 1072/2009″.

Reamintim că încălcarea acestei prevederi sau parcarea ilegală în zonele neamenajate de pe marginea drumului face posibilă aplicarea de amenzi între 510 DKK şi 2.000 DKK pentru depăşirea timpului-limită şi între 1.000 DKK şi 3.000 DKK pentru parcarea în locuri nepermise.

Abonament newsletter

Alte metode de abonament

VIDEO    Interviuri
Video interviu Alexandru Catană: Quehenberger Logistics îşi consolidează poziţia de top din România
Dacă începutul pandemiei a adus Quehenberger Logistics în situaţia de a apela la somaj tehnic pentru o parte din angajații săi, compania și-a continuat creșterea ajungând în prezent la cea mai mare su...

Căutare