Potrivit unui sondaj realizat de FourKites și YouGov, citat de Logistics Manager, doar 35% dintre liderii lanțului de aprovizionare din Marea Britanie intervievați au spus că datele lanțului de aprovizionare sunt folosite în deciziile strategice. În plus, 19% dintre respondenți au recunoscut nu sunt folosesc deloc aceste date pentru a lua o decizie.
„Două treimi dintre companii folosesc datele lanțului de aprovizionare doar pentru sarcini simple, de zi cu zi. Multe încă nu au realizat oportunitatea de a-și analiza lanțul de la un capăt la altul pentru a lua decizii informate. La baza acestei probleme se află lupta continuă de a digitaliza complet lanțul de aprovizionare și de a avea o singură sursă de date. De exemplu, cu o vizualizare în timp real a inventarelor din toate unitățile, liderii lanțului de aprovizionare pot atenua în mod proactiv riscul de epuizare a stocurilor și pot preveni reducerea comenzilor, ceea ce generează o experiență mai bună pentru clientul final”, e de părere Fabrizio Brasca, Chief Strategy Officer la FourKites.
FourKites și YouGov au chestionat 500 de lideri ai lanțului de aprovizionare: 250 din UK și 250 din SUA. Doar 61% dintre liderii britanici au recunoscut conectarea datelor lanțului de aprovizionare ca fiind o prioritate comercială de top, comparativ cu 82% în SUA.
Cei chestionați din Marea Britanie și SUA au identificat două strategii principale pentru gestionarea riscului în lanțul de aprovizionare în următoarele 6-12 luni: investiția în tehnologie și diversificarea furnizorilor și/sau a partenerilor, ambele fiind o prioritate de top pentru 42% dintre respondenți.