În 2022, Lufthansa Cargo și-a depășit din nou rezultatul din anul precedent: vânzările au crescut cu 22%, până la 4,6 miliarde de euro, iar EBIT ajustat a ajuns la 1,6 miliarde de euro. Volumul transportat, de 7,2 miliarde de tone-kilometri de marfă anul trecut, a fost la același nivel ca în 2021. Factorul mediu de încărcare a scăzut cu 9,9%, până la 61,1%, în timp ce capacitatea disponibilă a crescut cu 17%, până la 11,8 miliarde de tone-kilometri de marfă oferite, relatează Loginfo24.

„Pentru a treia oară consecutiv, am obținut rezultate record. Datorăm acest lucru angajaților și încrederii clienților și partenerilor. În plus, datorită creșterii traficului de pasageri pe distanțe lungi, am avut din nou o capacitate semnificativ mai mare pe piață. Clienții noștri continuă să-și servească lanțurile globale de aprovizionare, iar noi, cu mai multe nave de marfă și mai multe cale, vom continua să le fim partener puternic și de încredere”, a declarat Dorothea von Boxberg, CEO al Lufthansa Cargo.

Odată cu reluarea de după pandemie a numeroase zboruri de pasageri, atât capacitatea, cât și oferta de rute au fost extinse. Această tendință de creștere puternică a segmentului de cală a continuat și acum reprezintă aproximativ jumătate din capacitățile de transport ale Lufthansa Cargo. Numai în orarul de vară 2023, mărfurile sunt transportate în mod regulat cu peste 7.000 de zboruri săptămânale de către Lufthansa, Austrian Airlines, Brussels Airlines, Eurowings Discover și SunExpress. „Privim 2023 cu încredere. Mediul rămâne dinamic, dar suntem convinși că ne aflăm într-o poziție excelentă și putem reacționa flexibil și rapid la schimbările din piață. Urmăm constant strategia noastră, ne extindem serviciile digitale și oferim soluții din ce în ce mai durabile. Vom avea succes și în 2023”, adaugă Dorothea von Boxberg.

În 2022, Lufthansa Cargo a investit în extinderea flotei cargo, formată acum din 16 avioane Boeing 777F și două Airbus A321F. Pentru a-și extinde și mai mult capacitatea pe distanțe lungi, Lufthansa Cargo a comandat trei B777F cu cea mai recentă tehnologie și șapte B777-8F de la următoarea generație de avioane de cargo Boeing. Un B777F a fost deja livrat în 2022 și a permis Lufthansa Cargo să crească frecvențele către destinații intercontinentale cu cerere mare, cum ar fi China și India, și să deschidă o nouă stație de marfă în Hanoi, Vietnam. Pe lângă America de Nord și de Sud, regiunea Asia-Pacific este una dintre cele mai puternice piețe de aprovizionare ale Lufthansa Cargo. Odată cu punerea în funcțiune suplimentară a două Airbus A321F în 2022, Lufthansa Cargo a reușit pentru prima dată să ofere soluții de transport rapid pentru clienții din e-commerce. Încă două avioane de marfă Airbus vor fi adăugate flotei în vara aceasta.

Lufthansa Cargo își menține planul de neutralitate a emisiilor de CO2 până în 2050 și urmărește o primă etapă de reducere la jumătate a emisiilor de CO2 până în 2030. Operarea zborurilor cu combustibili durabili pentru aviație rămâne în centrul atenției. Din toamna lui 2022, compania folosește și folie de plastic ecologică pentru a proteja mărfurile în timpul transportului. În plus, aeronavele cargo B777 au fost echipate treptat cu tehnologia AeroSHARK de la BASF și Lufthansa Technik de la începutul lui 2023. O peliculă specială optimizează fluxul de aer pe fuselaj și nacelele motorului în timpul zborului, ceea ce economisește combustibil și reduce emisiile. De asemenea, din ianuarie, au fost utilizate plase de transport mai ușoare, dar rezistente la rupere pentru paleți de marfă. Sunt fabricate din materii prime regenerabile și cântăresc cu peste 50% mai puțin decât plasele convenționale.

Lufthansa Cargo a reușit în 2022 să extindă canalele digitale de vânzare și, de asemenea, să eficientizeze procesele de manipulare datorită calității și utilizării îmbunătățite a datelor. Soluțiile digitale înlocuiesc din ce în ce mai mult procesele pe hârtie. În plus, pentru prima dată anul trecut, toate transporturile au fost însoţite de scrisoare de transport aerian electronic (eAWB).

Abonament newsletter

Alte metode de abonament

RĂSFOIEŞTE
Revista Logistic Post (nr. 5 – ianuarie 2024)
Arhiva publicațiilor
VIDEO    Interviuri
Video interviu Danor Ionescu: Pall-Ex, 10 ani de succes în România
Anul acesta se împlinesc 10 ani de când conceptul Pall-Ex a fost adus în România de către Danor Ionescu, cel care este acum CEO-ul companiei. Activitatea a început în 2011 cu 16 parteneri, număr care ...

Căutare

Sari la conținut