Deşi industria de transport maritim este dominată de condiții climatice imprevizibile, piraterie și terorism, transportul cu containere s-a dovedit anul trecut a fi mai sigur ca oricând. Astfel, doar 221 din cele aproximativ 250.000.000 de containere transportate în 2023 au fost pierdute pe mare. Potrivit World Shipping Council (WSC), o treime dintre acestea au fost recuperate.
În 2023, WSC a raportat cel mai mic număr de containere pierdute pe mare într-un an, ca procent din numărul total transportat, de când organizația a început să colecteze datele în 2008. În 2022, 661 de unităţi s-au pierdut, ceea ce echivalează cu 1 din 378.215.
Această cifră a fost semnificativ mai mică în 2023: doar 221 de unități din numărul total, echivalent cu 1 din 1.131.222 de cutii, potrivit International Transport Journal. Asta înseamnă că majoritatea mărfurilor din containere, despre care se estimează că valorează aproximativ 7 trilioane USD, au călătorit în siguranță.
WSC a subliniat că majoritatea membrilor săi (are 20 de membri care însumează 90% din capacitatea globală de transport de containere) au pierdut între 0 şi 10 containere anul trecut, o singură linie de transport maritim raportând mai mult de 100 de unităţi pierdute. „Nu este însă momentul pentru automulțumire. Vom continua munca pentru a reduce numărul de containere pierdute”, a spus WSC.
Un raport final bazat pe cercetări și analize ample este așteptat în cursul acestui an, cu cele mai bune practici, măsuri de siguranță actualizate, standarde pentru containere și ancorare și recomandări de reglementare.
WSC sprijină, de asemenea, cerința de raportare pentru containerele pierdute, adoptată de Organizația Maritimă Internațională (IMO) în mai, care va intra în vigoare la 1 ianuarie 2026. O altă inițiativă WSC pregătește un manual privind asigurarea încărcăturii pe mare.