Pe 18 ianuarie, Autoritatea de reglementare antitrust din Coreea de Sud a amendat cu 80,7 milioane USD un total de 23 de linii maritime sud-coreene și străine pentru înțelegerea în ceea ce priveşte tarifele de transport vreme de 15 ani, notează The Korea Herald.

Comisia pentru Comerț Echitabil (FTC) investighează încă din 2018 acuzațiile conform cărora principala linie de transport maritim din țară, HMM, și 22 de linii maritime locale și străine s-au înțeles asupra unor tarife de transport mai mari pentru rutele maritime din Asia de Sud-Est.

Cei 12 expeditori sud-coreeni și 11 străini au stabilit costurile de transport ale serviciilor de mărfuri containerizate de 120 de ori în perioada decembrie 2003 – decembrie 2018, în încercarea de a crește nivelul minim al tarifelor de transport și al altor costuri, potrivit autorității de reglementare. Expeditorii sud-coreeni au susținut că li se permite să întreprindă acțiuni colective cu privire la tarifele de marfă potrivit legislaţiei țării, dar autoritatea de reglementare a afirmat că actele lor au fost „ilegale”, deoarece nu au îndeplinit anumite criterii legale. Pentru ca acțiunile colective să fie legitime, liniile trebuie să anunţe ministerul de resort în termen de 30 de zile şi să discute despre mişcare cu un grup de proprietari de mărfuri înainte de a face un raport.

Expeditorul Korea Marine Transport va primi provizoriu cea mai mare amendă, de 24,8 milioane USD, iar HMM va fi amendată cu peste 3 milioane USD. Sealand Maersk Asia, cu sediul în Singapore, va primi o amendă de 1,98 milioane de dolari.

După ce în mai 2021, FTC anunţase companiile că ar putea impune amenzi de până la 671 de milioane de dolari pentru comerțul inechitabil, valoarea totală a amenzii, de 80,7 milioane USD, a fost mult mai mică, întrucât FTC a decis să nu aplice o amendă pentru coluziune pe rutele de import, invocând impactul limitat al acesteia.

Autoritatea de reglementare analizează acum acuzațiile conform cărora liniile maritime s-au înțeles pentru a fixa costurile de transport pentru rutele Coreea de Sud-China și Coreea-Japonia. Asociația armatorilor din Coreea și-a exprimat regretul față de decizia FTC și a declarat că intenționează să deschidă un proces administrativ împotriva acesteia.

Abonament newsletter

Alte metode de abonament

VIDEO    Interviuri
Video interviu Danor Ionescu: Pall-Ex, 10 ani de succes în România
Anul acesta se împlinesc 10 ani de când conceptul Pall-Ex a fost adus în România de către Danor Ionescu, cel care este acum CEO-ul companiei. Activitatea a început în 2011 cu 16 parteneri, număr care ...

Căutare