Anul acesta se împlinesc 10 ani de când conceptul Pall-Ex a fost adus în România de către Danor Ionescu, cel care este acum CEO-ul companiei. Activitatea a început în 2011 cu 16 parteneri, număr care a ajuns acum la 41 de companii de distribuție și transport de renume pe piața românească. Acest tip de abordare locală prin intermediul unor companii de încredere a ajutat rețeaua să obțină creșteri anuale de 20-30%. Anul acesta, în ciuda pandemiei, compania a reușit să obțină o creștere de 25% față de aceeași perioadă a anului trecut. Lunar, prin intermediul rețelei sunt transportați 90.000 de paleți de marfă, care înseamnă circa 60.000 de partide de marfă de la 5.000 de clienți.

Mai multe amănunte despre evoluţia companiei în cei zece ani de activitate am aflat chiar de la Danor Ionescu.

Logistic Post: Pall-Ex este un concept unic în țara noastră. De unde a pornit ideea de a-l aduce în România?

Danor Ionescu: Era o necesitate a pieței. Mulți clienți își doreau  distribuție express de marfă în 24 de ore în orice colț al țării. Acest serviciu nu exista sau nu era la un preț competitiv. Modelul este o franciză după un model britanic adus din vestul Europei, unde era practicat cu succes de mai mulți ani. Când am pornit în 2011 eram 16 parteneri, toți antreprenori cu viziune, cu reputație comercială și cu experiență în domeniu. O bună parte dintre ei se află încă alături de noi, chiar şi după zece ani. În prezent suntem 41 de membri, toate firme deosebite de distribuție și transport în peisajul românesc.

Cum a crescut această rețea în România, atât din punct de vedere al mărfurilor transportate, dar și al partenerilor?

Am avut o traiectorie ascendentă cu o creștere anuală de peste 20 sau 30%. Partenerii s-au alăturat pe măsură ce au văzut succesul și nevoia unui astfel de serviciu. Foarte mulți clienți ne-au rămas loiali și ne acordă încrederea zi de zi prin transportul expres de marfă.

Care sunt beneficiile aduse clienților de o astfel de rețea, comparativ cu cele ale unei companii de logistică ce oferă distribuție națională și internațională prin filiale proprii?

Beneficiile sunt multiple pentru că, pe lângă ingredientele de vizibilitate, de transparență, de flexibilitate, de serviciu de încredere, pot să planific, să bugetez și mă pot baza pe un serviciu cum este poșta: fără să se oprească niciodată. În plus, beneficiem de o abordare locală deosebită prin intermediul partenerilor și membrilor rețelei, care sunt frme cu o reputație locală foarte bună, cu cunoștințe și relații în domeniul transportului și logisticii și cu relații foarte bune cu clienții pe plan local. Astfel, fiecare partener membru al rețelei lucrează direct cu clienții din zona care îi este alocată. Așa avem o abodare aproape de client, o abordare localizată și specifică.

Ce schimbări a adus pandemia în volumul mărfurilor transportate prin rețeaua Pall-Ex și cum ați reușit să vă adaptați acestor schimbări?       

Pandemia ne-a afectat în timpul lockdown-ului, în special în aprilie și mai anul trecut. În aprilie am avut o scădere de circa 30%, în mai o scădere de 20%. Apoi volumele au revenit destul de repede, clienții apelând la acest transport precis. Per total, în 2020, am crescut față de 2019 cu 12%. Era puțin sub ce ne propusesem noi din cauza pandemiei și restricțiilor. Dar a fost o performanță bună din partea partenerilor rețelei care s-au comportat eroic, serviciul nu s-a oprit nicio zi, am livrat și am ridicat marfa la timp în condiții de siguranţă pentru clienți și personal. Toată lumea a purtat echipamente de protecție, țineam legătura cu șoferii, cu clienții. Toţi au lucrat ca o familie și suntem foarte mândri de asta.

Cum au fost partenerii Pall-Ex afectați de pandemia de Covid-19? Au fost și parteneri care au părăsit rețeaua în această perioadă?

În 2020 nimeni nu a părăsit rețeaua. Cu toții ne-am strâns, ne-am dat mâinile și a fost un efort de echipă susținut. Am fost cu toții afectați și în anumite perioade am recurs la șomaj tehnic și la ajutorul acordat de stat, care a fost bine administrat. Per total, nu am avut probleme, nimeni nu a fost afectat la nivel de supraviețuire. De asemenea, nu a fost afectată existența rețelei sau buna funcționare a serviciului.

Care este evoluția volumelor din rețea de anul acesta? Această evoluție a necesitat investiții suplimentare pentru unii parteneri sau creșterea numărului de membri? Câte comenzi onorați lunar?

Anul acesta am avut o creștere graduală începând din ianuarie, pe măsură ce s-au mai relaxat restricțiile sau au fost eliminate. Până în prezent am avut o creștere de 25% față de anul trecut. Suntem conform graficului pe care ni l-am propus, iar această creștere a fost resimțită de toți partenerii. A fost nevoie, într-adevăr de investiții și de suplimentarea numărului de vehicule și a personalului. Avem un volum de 90.000 de paleți pe lună, care înseamnă circa 60.000 de partide de marfă livrate la timp. Deci, peste 5.000 de clienți mulțumiți și care ne rămân loiali.

Câți angajați aveți?

La nivel de rețea suntem peste 600 de colegi care includ oamenii din depozite, șoferii care livrează și sunt ambasadorii noștri în fața clienților, șoferii de linie pentru transporturile care se execută în fiecare noapte între depozite, personalul din depozite şi cel de customer-service. Creșterea continuă și estimăm că a doua jumătate a anului va decurge similar cu prima jumătate.

Ce înseamnă 10 ani de Pall-Ex în România?

Zece ani pentru noi sunt ca o viață, o călătorie pe care am început-o împreună cu toată echipa. Realizările sunt ale echipei, în niciun caz meritul meu. O călătorie plină de învățăminte, de succese și relații făcute cu clienții, cu partenerii, evenimente și întâmplări trăite împreună. Am învățat foarte mult, ne îmbunătățim și ne perfecționăm continuu, aplicăm tehnologie nouă, am investit mult și ne place să credem că nu înșelăm niciodată încrederea clienților noștri.

Care sunt planurile de acum înainte și cum au fost ele influențate de pandemia de Covid-19?

Planurile continuă pe direcția digitalizării, a transparenței, a tehnologiei. Clienții vor să vadă imediat ce se întâmplă cu partida de marfă. Avem trasabilitate și vizibilitate on-line pentru fiecare palet și partidă, iar clienții pot vedea care este statusul pe terminalele lor. Continuăm investiția în eficiență, în creșterea vitezei, reducerea costurilor, modalități de a deservi mai bine clienții, servicii noi. În plus, milităm foarte mult pe reducerea amprentei de CO2, a noxelor și a poluării. Deci direcția este spre o logistică mai verde, fiind responsabili față de comunitatea în care trăim. Ca urmare, monitorizăm continuu acest progres.

Abonament newsletter

Alte metode de abonament

RĂSFOIEŞTE
Revista Logistic Post (nr. 5 – ianuarie 2024)
Arhiva publicațiilor
VIDEO    Interviuri
Video interviu Danor Ionescu: Pall-Ex, 10 ani de succes în România
Anul acesta se împlinesc 10 ani de când conceptul Pall-Ex a fost adus în România de către Danor Ionescu, cel care este acum CEO-ul companiei. Activitatea a început în 2011 cu 16 parteneri, număr care ...

Căutare

Sari la conținut