Transportatorii rutieri de marfă din Coreea de Sud, care fac parte din Cargo Truckers Solidarity şi nu numai, au intrat în grevă, solicitând tarife de transport mai mari, care să le garanteze salariile de bază. Mai exact, aceştia îşi doresc menţinerea în continuare a sistemului Safe Trucking Freight Rates, care a fost introdus în timpul primului val al pandemiei în 2020 pentru a descuraja conducerea periculoasă și a asigura salariile minime, şi care va expira în decembrie 2022.

Transportatorii grevişti, membri ai Cargo Truckers Solidarity şi parte a Confederației Sindicatelor din Coreea, cărora li s-au alăturat și mulţi transportatori nesindicalizați, îşi doresc ca acest sistem să fie extins din cauza creșterii costurilor cu combustibilul; altfel, mijloacele lor de trai vor fi în pericol.

Odată cu declanşarea grevei, poliția sud-coreeană a anunțat că va organiza represalii asupra oricărui transportator care încearcă să perturbe munca celor care nu s-au alăturat grevei. Pe de altă parte, transportatorii negreviști, temându-se de întreruperi din partea colegilor lor în grevă, au devenit participanți pasivi la acțiune, astfel că unii dintre ei nu s-au prezentat la serviciu.

Între timp, cele mai aglomerate porturi de containere din țară – Busan, Gwangyang și Incheon – au pregătit contramăsuri pentru a-şi putea continua activitatea mult încetinită. De exemplu, în Busan, unde peste 1.000 de camioane cu containere intră și ies în fiecare oră, traficul a fost vizibil redus. De aceea, Autoritatea portuară Busan a înființat o echipă pentru situații de urgență și și-a asigurat spațiu suplimentar de depozitare pentru 20.200 TEU, în cazul în care containerele nu pot fi mutate la timp. Spațiul din hinterlandul portului a fost, de asemenea, rezervat, pentru un spațiu suplimentar de stocare.

Autoritatea portuară din Gwangyang estimează că, în cazul său, gradul de ocupare cu containere este de circa 61% și este puțin probabil să apară întreruperi. Cu toate acestea, a fost prevăzută şi depozitarea temporară a containerelor în cazul în care greva se prelungeşte.

Abonament newsletter

Alte metode de abonament

RĂSFOIEŞTE
Revista Logistic Post (nr. 5 – ianuarie 2024)
Arhiva publicațiilor
VIDEO    Interviuri
Video interviu Danor Ionescu: Pall-Ex, 10 ani de succes în România
Anul acesta se împlinesc 10 ani de când conceptul Pall-Ex a fost adus în România de către Danor Ionescu, cel care este acum CEO-ul companiei. Activitatea a început în 2011 cu 16 parteneri, număr care ...

Căutare

Sari la conținut