În câțiva ani, guvernul Cehiei intenționează să investească 400 de milioane de coroane (cca.16,3 milioane de euro) în construcția de noi parcări și în extinderea parcărilor de camioane existente. Cu toate acestea, autoritățile locale sabotează deciziile guvernului central și împiedică proiectele în toate modurile posibile, potrivit portalului e15.cz.

Între 2018 și 2021, în Cehia au fost construite 407 locuri de parcare pentru camioane, la un cost de peste 600 de milioane de coroane (aproximativ 24,5 milioane de euro). Noul guvern al țării este conștient de problemă și s-a angajat la o „creștere semnificativă a capacității” în programul care prevede, în următoarea etapă, alocarea a 400 de milioane de coroane pentru a crea 1.500 locuri de parcare.

Autoritățile cehe au spus că mărirea numărului de locuri de parcare se va realiza prin extinderea parcărilor existente, precum și prin construirea de șantiere pe noi tronsoane de autostrăzi. Totodată, reprezentantul Ministerului Transporturilor din Cehia, Frantisek Emelka, a declarat că viteza de pregătire a proiectelor este limitată din cauza rezistenței mari a autorităților locale. În special, a fost vorba despre următoarele localităţi: Dolni Roven (autostrada D35), Khlebovice (autostrada D48), Hotychany (autostrada D3), Jaromerzh (autostrada D11) și Mikulashov (autostrada D1).

Transportatorii confirmă declarația reprezentantului Ministerului Transporturilor. Martin Felix, purtător de cuvânt al asociației șoferilor de camioane Česmad Bohemia, a declarat că numărul de camioane pe principalele rute naționale a crescut în ultimii treizeci de ani, dar investițiile publice în zonele de recreere abia au început să crească în ultimii ani. „Cele mai mari probleme în coordonarea construcției de parcări sunt cauzate de autoritățile locale care asociază aceste obiecte cu gunoiul. Prin urmare, nu vor să existe parcări pentru camioane – chiar și la o distanță mai mare de noile tronsoane de autostrăzi. Şi au dreptul de a bloca aprobarea unui întreg tronson de autostradă din cauza unei zone de odihnă planificate pentru vehicule grele.”

Drept urmare, din cauza lipsei locurilor de parcare, șoferii de camioane încearcă să parcheze nu doar în zonele de pe marginea drumurilor, ci și în zonele industriale și logistice din jurul fabricilor mari. „Șoferii caută locuri de parcare şi în zone rezidențiale – în sate sau pe drumurile de clasă inferioară. Uneori trebuie să parcheze în locuri nepotrivite, iar astfel pot reprezenta un pericol pentru ceilalţi participanţi la trafic, creând probleme comunității sau traficului pe drumurile mici.”

La rândul său, managerul CEE Logistics SK, Yaroslav Mikulashko, a spus că lipsa locurilor de parcare gratuite afectează direct și puternic eficiența transportului rutier. „De exemplu, pe drumul din Germania spre Slovacia, șoferul trebuie să parcheze pe autostrada D1 cu două-trei ore mai devreme decât este necesar, pentru că nu va putea găsi un loc de parcare gratuit între Praga și Breclav de la ora 17:00 – 18:00. Acest lucru afectează eficiența și competitivitatea companiei, precum și confortul și starea psihologică a șoferilor.”

 

Abonament newsletter

Alte metode de abonament

RĂSFOIEŞTE
Revista Logistic Post (nr. 5 – ianuarie 2024)
Arhiva publicațiilor
VIDEO    Interviuri
Video interviu Danor Ionescu: Pall-Ex, 10 ani de succes în România
Anul acesta se împlinesc 10 ani de când conceptul Pall-Ex a fost adus în România de către Danor Ionescu, cel care este acum CEO-ul companiei. Activitatea a început în 2011 cu 16 parteneri, număr care ...

Căutare

Sari la conținut