În principal modelele pickup și SUV ale Ford așteaptă ca lanțul global de aprovizionare să funcționeze fără probleme astfel încât piesele necesare pentru a le finaliza să ajungă la producător.

Numai în acest trimestru, dificultățile de aprovizionare și creșterea prețurilor furnizorilor care împiedică o producție bună înseamnă un cost suplimentar de un miliard de dolari pentru Ford. Cu toate acestea, chiar și cu 45.000 de vehicule care nu pot fi vândute, compania își va îndeplini obiectivele financiare pentru acest an, relatează CNN.

Producătorii de mașini se confruntă cu lipsa diferitelor componente. Dintre acestea, cele mai semnificative sunt cipurile – aprovizionarea producătorilor a fost destul de limitată în ultimii doi ani. O mașină medie are sute de cipuri care controlează practic fiecare sistem de bord. Acestea reglează fluxul de combustibil, ajută la reducerea consumului, controlează elementele de siguranță pentru prevenirea accidentelor sau operează funcții de confort, cum ar fi suportul lombar sau scaunele încălzite.

În martie, producătorul a vorbit public despre dificultățile care decurg din lipsa cipurilor, iar mai apoi a declarat: „Mașinile vor fi livrate dealerilor fără cipurile non-vitale, iar acestea vor fi trimise în momentul în care vehiculele au fost vândute.”

Producătorii au fost nevoiți chiar să închidă temporar unele dintre fabrici din cauza lipsei componentelor, iar din cauza cererii puternice și a ofertei reduse, prețurile mașinilor au crescut vertiginos. Profitul însă nu ajunge la producători, ci la dealeri.

Abonament newsletter

Alte metode de abonament

RĂSFOIEŞTE
Revista Logistic Post (nr. 5 – ianuarie 2024)
Arhiva publicațiilor
VIDEO    Interviuri
Video interviu Danor Ionescu: Pall-Ex, 10 ani de succes în România
Anul acesta se împlinesc 10 ani de când conceptul Pall-Ex a fost adus în România de către Danor Ionescu, cel care este acum CEO-ul companiei. Activitatea a început în 2011 cu 16 parteneri, număr care ...

Căutare

Sari la conținut