În Polonia există o utilizare foarte scăzută a scrisorilor de trăsură electronice, e-CMR. Mai mult, potrivit companiilor locale, popularizarea gestionării electronice a documentelor în vehicule poate dura câțiva ani, după cum relatează logisticska.rp.pl. Şi asta în ciuda faptului că folosirea e-CMR reduce costurile administrative asociate cu gestionarea și schimbul de informații și documentație legate de transport. Conform calculelor, economiile sunt echivalente cu până la 102 milioane de ore de lucru pe an sau cu eliberarea a până la 49.000 de angajați cu normă întreagă în toate companiile de transport din Europa.

Reprezentantul furnizorului polonez de software pentru factura electronică Trans Assist, Karol Bijela, a declarat că cererile pentru produsul companiei sunt în creștere, dar popularitatea rămâne încă scăzută. În acest moment, majoritatea expeditorilor iau în considerare doar utilizarea documentelor de transport electronice. Punctul de cotitură în popularizarea e-CMR poate fi anul viitor, când factura electronică devine obligatorie în Polonia.

Reprezentantul GS1 Polonia, Agata Horzhela, a remarcat că documentele digitale sunt mult mai ieftine decât cele tipărite. „Procesul de administrare a unei scrisori de transport pe hârtie durează 23 de minute, ceea ce presupune un cost de aproximativ 3,4 EUR, în vreme ce, la utiilizarea unei scrisori de trăsură electronică, timpul de serviciu este redus la 9 minute, ceea ce scade costurile la 1,33 EUR per document!” Agata Horzhela a adăugat că perioada de păstrare a documentației de transport este de 5 ani, iar asta înseamnă că, la un număr mare de comenzi, compania de transport „necesită un spațiu mare de depozitare pentru documente, ceea ce generează costuri suplimentare și inutile”.

Hubert Zaborowski, reprezentantul dezvoltatorului de software pentru generarea e-CMR, GreenTransit, a subliniat că utilizarea unei scrisori electronice face posibilă accelerarea plăților pentru transportatori. „Perioada de plată după transport este de până la trei luni. Dată fiind necesitatea de a trimite documente prin curier sau de a le livra la locația transportatorului, întregul proces se poate prelungi până la 111 zile. Prin utilizarea e-CMR, documentele sunt disponibile chiar la încheierea procesului de transport, astfel încât facturarea se poate face imediat după primirea semnăturii destinatarului.”

Reamintim că, în UE, 99% din tranzacțiile de transport internațional sunt încă bazate pe hârtie într-o etapă sau alta.

Abonament newsletter

Alte metode de abonament

RĂSFOIEŞTE
Revista Logistic Post (nr. 5 – ianuarie 2024)
Arhiva publicațiilor
VIDEO    Interviuri
Video interviu Danor Ionescu: Pall-Ex, 10 ani de succes în România
Anul acesta se împlinesc 10 ani de când conceptul Pall-Ex a fost adus în România de către Danor Ionescu, cel care este acum CEO-ul companiei. Activitatea a început în 2011 cu 16 parteneri, număr care ...

Căutare

Sari la conținut