Pierderea totală a companiilor care părăsesc piața rusă se apropie de 60 de miliarde de dolari, potrivit cercetătorilor de la Universitatea Yale. Se pare că cele mai mari pierderi le-a avut McDonald’s, de 4 miliarde de euro, urmat de Renault, care a anunțat vineri că pierderea sa netă din închiderea din Rusia a fost de 2,3 miliarde de euro.
Iată companiile care se retrag de pe piață și pierderile anunțate sau proiectate:
McDonald’s – 4 miliarde de dolari,
Renault – 2,3 miliarde de euro,
Mercedes-Benz – 1,4 miliarde de euro,
Inditex – 300 de milioane de dolari,
Michelin – 202 milioane de euro,
H&M – 190 milioane USD,
Decathlon – 170 de milioane de dolari
Uniqlo – 150 de milioane de dolari,
Microsoft – 126 milioane USD,
Viza – 60 de milioane de dolari,
Brown-Forman – 52 de milioane de dolari,
Nordic – 3,6 milioane de euro.
Producătorul de tutun Philip Morris, producătorul de condimente Kamis și producătorul de ambalaje Tetra Pak se pregătesc și ei să iasă de pe piața rusă. Amploarea pierderilor acestor companii nu este cunoscută încă.