
Potrivit Organizației Japoneze pentru Dezvoltarea Comerțului Exterior (JETRO), ca urmare a sancţiunilor Occidentului asupra Rusiei, declanşate de războiul din Ucraina, în 2022, 60,6% dintre companiile japoneze și-au suspendat parțial sau complet activitatea în Rusia, 35,4% continuă să funcționeze „ca înainte”, iar 4% au părăsit complet piața rusă.
Studiul, care potrivit TASS, a implicat 198 de companii japoneze care operează în Federația Rusă, a arătat că cel mai frecvent motiv pentru suspendarea activității companiilor japoneze pe piața rusă a fost „o schimbare a politicii față de Federația Rusă din partea sediului/reprezentanțelor din Europa” (61,7%). În plus, reprezentanţii au fost marcaţi de teama de a-și asuma riscuri reputaționale din munca în Rusia (60%) și de probleme logistice (48,3%).
Anul trecut, companii japoneze precum Bridgestone, Uniqlo, Toyota Motor, Nissan Motor și altele și-au suspendat activitatea în Rusia.