În prima jumătate din 2022, Grupul Wielton a înregistrat o creştere solidă cu 25% a veniturilor consolidate, iar vânzările companiilor sale au crescut mai dinamic decât piețele pe care își desfășoară activitatea. Întărirea poziției pe piață a fost vizibilă în special în Polonia, Germania și Italia. Veniturile mai mari sunt datorate menținerii trendului ascendent al volumelor de vânzări și creșterii prețurilor.

„Rezultatele din prima jumătate a anului sunt bune. În ciuda costurilor de producție în creștere, am atins o marjă EBITDA de 6%, iar stocul nostru este la un nivel sigur. Din cauza situației geopolitice instabile și a răcirii cererii, eforturile noastre sunt în prezent concentrate pe limitarea cât mai eficientă a impactului mediului negativ al pieței asupra rezultatelor financiare. Ne ocupăm de asigurarea continuității lanțului de aprovizionare”, spune Mariusz Golec, CEO al Wielton Group.

În perioada ianuarie-iunie 2022, veniturile consolidate ale Grupului Wielton s-au ridicat la aproximativ 1,64 miliarde PLN (347,4 milioane EUR), în creștere cu 25,1%, comparativ cu prima jumătate a lui 2021. Grupul a vândut 11.946 de produse, adică -9,6% faţă de anul anterior.

Wielton și-a menținut poziția de vice-lider al pieței poloneze, la care a avansat în T4 2021 cu o cotă de piață de aproape 16%.

În Franța, unde piața a scăzut cu 2%, Fruehauf și-a menținut poziția de lider cu o cotă de 20%, iar veniturile au crescut cu aproape 11%, până la 380,9 milioane PLN (aproape 81 milioane EUR). Rezultatele companiei au rămas sub presiunea situației dificile de pe piața muncii din Franța (probleme cu recrutarea angajaților și presiunea salarială în creștere), ceea ce a avut un impact negativ asupra rezultatelor financiare. Au fost implementate acțiuni pentru îmbunătățirea eficienței Fruehauf, ale căror primele efecte pozitive sunt așteptate în perioada următoare.

Acțiuni similare au îmbunătățit deja situația financiară și au revigorat vânzările lui Lawrence David, aflat pe locul secund pe piața britanică, cu o cotă de 13% și o creștere a înmatriculărilor de vehicule cu 17% – ușor peste piața globală.

Langendorf și Wielton GmbH s-au remarcat în prima jumătate a anului 2022 printr-o creștere a veniturilor pe piața germană. O astfel de dinamică semnificativă le-a permis să avanseze de la locul al nouălea la al șaselea, cu o creștere a acțiunilor la 2,5%. Întreaga piață germană a crescut în această perioadă cu aproape 23,5%.

În ţările ECE, Grupul a înregistrat cu 38% mai multe unităţi decât anul trecut. În ciuda creșterii cotei de piață la aproape 6%, a căzut pe poziția a cincea (a fost a patra). În același timp, piața din regiune a crescut cu aproape 19%.

Procesele de cumpărare, producție și vânzare sunt integrate cu compania spaniolă Guillén, din care Grupul a preluat 80% acțiuni în 2021. În S1, Guillén, al șaptelea pe piață, a înregistrat cu 8% mai multe vehicule decât anul trecut. În același timp, piața spaniolă a crescut cu peste 5%.

Abonament newsletter

Alte metode de abonament

RĂSFOIEŞTE
Revista Logistic Post (nr. 5 – ianuarie 2024)
Arhiva publicațiilor
VIDEO    Interviuri
Video interviu Danor Ionescu: Pall-Ex, 10 ani de succes în România
Anul acesta se împlinesc 10 ani de când conceptul Pall-Ex a fost adus în România de către Danor Ionescu, cel care este acum CEO-ul companiei. Activitatea a început în 2011 cu 16 parteneri, număr care ...

Căutare

Sari la conținut