Aproape trei sferturi (71%) dintre companiile de logistică din Marea Britanie au suferit o creștere a costurilor de transport în primul trimestru al anului 2022, comparativ cu aceeași perioadă din 2021, conform sondajului Performance Tracker din mai 2022 al Logistics UK.

În plus, 40% dintre respondenți raportează o majorare cu 25% sau mai mult a costurilor, ca urmare a luptei împotriva creșterii costurilor cu combustibilul și a presiunilor din lanțul global de aprovizionare. „Costurile mai mari se răsfrâng în special asupra tarifelor de transport aerian și rutier în afara Regatului Unit”, declară Logistics UK.

Mai mult de șase din zece respondenți au declarat că atât tarifele de transport aerian, cât și cele internaționale, au crescut substanțial. Între timp, cel puțin jumătate dintre respondenți au spus că tarifele de marfă pentru transportul de mărfuri pe mare, pe drumurile interne și pe calea ferată au crescut substanțial.

Toți cei 241 de respondenți la sondaj au raportat o creștere a costurilor cu combustibilul. Prețurile la motorina în vrac, care reprezintă aproximativ 30% din costul de exploatare a unui vehicul, au crescut cu 35,7%, la o medie de 129,03 pence pe litru în T1 2022, comparativ cu aceeași perioadă a anului trecut.

În același timp, există semne că atât costul transportului de mărfuri, cât și noul cost al vieții, impactează cererea de bunuri, 35% dintre respondenți raportând o scădere a comenzilor, în vreme ce 12% se confruntă cu scăderea comenzilor cu cel puțin un sfert.

Sarah Watkins, director adjunct al Logistics UK, a declarat: „Costul transportului de mărfuri crește într-un ritm fără precedent pe fondul creșterilor semnificative ale costului combustibilului. Numărul mare de companii de logistică care raportează creșteri atât ale tarifelor de transport, cât și ale costurilor de manipulare a mărfurilor sugerează că prețurile în creștere sunt profund înrădăcinate și este puțin probabil să se diminueze în săptămânile următoare. Sectorul depinde în special de motorină, al cărei cost este probabil să rămână ridicat, chiar dacă preţul altor combustibili scade.”

Dat fiind că activitatea din sectorul logistic este un indicator de încredere pentru economie în general, acest sondaj dezvăluie semne îngrijorătoare, concluzionează Sarah Watkins.

Abonament newsletter

Alte metode de abonament

RĂSFOIEŞTE
Revista Logistic Post (nr. 5 – ianuarie 2024)
Arhiva publicațiilor
VIDEO    Interviuri
Video interviu Danor Ionescu: Pall-Ex, 10 ani de succes în România
Anul acesta se împlinesc 10 ani de când conceptul Pall-Ex a fost adus în România de către Danor Ionescu, cel care este acum CEO-ul companiei. Activitatea a început în 2011 cu 16 parteneri, număr care ...

Căutare

Sari la conținut