Deşi statistica arată că până la sfârșitul lui mai au fost înregistrate în Polonia mai puține camioane (60.568) decât în perioada corespunzătoare din 2021 (73.514), cifrele nu au nimic de-a face cu lipsa de interes pentru dezvoltarea flotei. Potrivit lui Tomasz Czyz, Expert în Tehnologie în industria TSL, Grupul Inelo, transportul este în continuă dezvoltare, inclusiv din punct de vedere tehnologic, ceea ce se traduce printr-o cerere mare de vehicule noi, ale căror prețuri ajung până la 100.000 de euro, în timp ce în urmă cu câțiva ani un camion nou, în versiunea de bază, putea fi cumpărat cu 70.000 de euro. Cu toate acestea, prețurile ridicate şi timpii lungi de aşteptare nu descurajează transportul polonez să investească în extinderea flotei și să o doteze cu sisteme telematice.

Producția de camioane a crescut în 2021 cu peste 17%, comparativ cu 2020, în regiunea Europei Centrale și de Est. În acest an, se estimează însă, că producția acestor vehicule în UE va scădea din nou din cauza conflictului din Ucraina. „Industria continuă să întâmpine dificultăți privind disponibilitatea unor piese necesare producției de vehicule. Această situație nu va reveni la normal în curând, iar singura soluție ar fi deschiderea mai multor fabrici europene pentru componente, pentru a scurta lanțurile de aprovizionare. Însă, merită remarcat că, şi în cazul în care producătorul ar decide să construiască o fabrică în regiune, nu ar reduce prețul final al vehiculelor, din cauza costurilor mai mari cu forța de muncă și cu energia”, declară Tomasz Czyż, expert în tehnologie, Inelo Group. Datele de livrare pentru vehiculele noi sunt amânate cu câteva săptămâni sau luni, precizează Truck Focus.

Problema privind disponibilitatea vehiculelor nu a oprit dezvoltarea industriei și, potrivit lui Tomasz Czyż, toate camioanele disponibile sunt cumpărate aproape imediat, în ciuda prețului ridicat. Potrivit raportului TLP „Transport rutier în Polonia 2021+”, elaborat cu Inelo și Wielton, până la 72% din companiile de transport plănuiesc să cumpere camioane noi în viitorul apropiat. În ultimii ani au crescut și încărcăturile transportate cu vehicule de până la 5 ani – de la 48% în 2010, la peste 50% în prezent. Creșterea cea mai rapidă a numărului de camioane e înregistrată la categoria de peste 16 t: în 5 ani, numărul lor a crescut cu o treime.

Costurile în continuă creștere provoacă interes şi pentru telematică. Raportul TLP arată că peste 40% dintre transportatori vor să investească în telematică în următorii ani.

Abonament newsletter

Alte metode de abonament

RĂSFOIEŞTE
Revista Logistic Post (nr. 5 – ianuarie 2024)
Arhiva publicațiilor
VIDEO    Interviuri
Video interviu Danor Ionescu: Pall-Ex, 10 ani de succes în România
Anul acesta se împlinesc 10 ani de când conceptul Pall-Ex a fost adus în România de către Danor Ionescu, cel care este acum CEO-ul companiei. Activitatea a început în 2011 cu 16 parteneri, număr care ...

Căutare

Sari la conținut