Logistica este o industrie în creștere rapidă și una dintre părțile esențiale ale procesului de gestionare a lanțului de aprovizionare. Din ce în ce mai multe companii de logistică ies pe piaţa care devine astfel extrem de competitivă. Cu atât de multe companii care încearcă să lupte pentru partea lor de piață, fiecare trebuie să identifice calea pentru îmbunătățirea afacerii. Iar marketingul online este una dintre cele mai bune strategii.

Pentru asta, specialiştii de la Global Trade, autoritatea americană pentru companiile care desfăşoară afaceri la nivel internaţional, au stabilit 7 paşi esenţiali.

1. Construirea mărcii

Există sute de companii de logistică între care pot alege potenţialii clienți. Acestora trebuie să li se ofere un motiv puternic pentru alege o anumită companie. Construirea unui brand online puternic este primul pas făcut pentru o față mai prietenoasă, recunoscută și memorabilă a companiei. Construirea unui brand înseamnă familiarizarea potențialilor clienți cu afacerea oferită de companie.

2. Înfiinţarea unui website

Când oamenii vor să caute o afacere, vor merge direct în online pentru a face cercetări. Un website solid este prima interacțiune cu un potențial client, deci acesta va trebui să le ofere utilizatorilor o experiență ușoară și intuitivă. Acesta va furniza informații despre companie şi despre serviciile oferite, trebuind să susțină şi să consolideze brandul.

3. Crearea unui blog

Blogging-ul este unul dintre cele mai importante segmente ale unei strategii de marketing de succes. Un blog de calitate, care va cuprinde conţinut informativ (tutoriale, instrucțiuni, sfaturi și trucuri, studii de caz, rapoarte statistice) şi răspunsuri la întrebări, va ajuta compania să atragă mai mulți potențiali clienți pe site. Acoperirea subiectelor versatile și împărtășirea sfaturilor utile va atrage suplimentar atenţia. 

4. Prezenţa pe rețelele sociale

Puterea rețelelor sociale este incontestabilă atunci când vine vorba de promovarea unei afaceri și de a accesa noi clienți. Diferite platforme de socializare oferă opțiuni diferite companiilor, așa că fiecare va trebui să îşi găsească platformele pe care clienții țintă sunt cel mai probabil să le folosească. Prezenţa în social media poate fi folosită pentru a promova conținutul site-ului și blogului, pentru a promova serviciile, a prezenta echipa, pentru a personaliza afacerea şi pentru a comunica direct cu clienții.

5. Utilizarea e-mail marketing-ului

Marketingul prin e-mail este o altă oportunitate excelentă pentru promovarea afacerii, pentru creșterea gradului de conștientizare a mărcii și pentru creșterea implicării clienților.  Însă aceste e-mail-uri trebuie gândite înţelept şi atent, cu obiective pe grupuri ţintă. Mesajele trebuie personalizate, astfel încât destinatarii să simtă că textul a fost scris pentru ei în mod special.

6. Cunoașterea clienţilor țintă

Pentru a putea trimite mesaje corecte online, compania trebuie să îşi cunoască bine clienții țintă, nevoile și punctele lor slabe. Definirea clienților țintă înseamnă colectarea unui set de caracteristici și fapte care fac o persoană sau o afacere să se potrivească perfect pe ceea ce oferă compania.

7. Monitorizarea concurenţei

Majoritatea concurenților au o strategie similară de marketing, iar dacă aceştia sunt monitorizați, compania poate înţelege cum să se distingă şi să rămână unică, dar şi să fie cu un pas înaintea lor. Așadar, aceştia trebuie urmăriţi pe rețelele de socializare, mai ales pentru a vedea ce fac şi cum ţin legătura cu clienții. 

Numărul de magazine online a crescut spectaculos în România de la un an la altul, piaţa fiind potenţată în 2020 şi de situaţia generată de pandemie. Marketingul digital a devenit în ultimii ani o componentă vitală pentru business-urile cu prezenţă în online, acesta generând vânzări semnificative. Ca urmare, companiile investesc tot mai mult în asta. Bugetele variază însă destul de mult, în funcţie de mărimea firmei. Multe startup-uri încep prin a investi 1.000 euro/lună în Digital Marketing, iar scalarea se face pe baza rezultatelor obţinute şi a dezvoltării companiei. Companiile de nivel mediu au bugete de marketing online de 5.000 – 10.000 euro/lună, în vreme ce business-urile mari investesc constant bugete mai mari de 10.000 euro/lună.

Abonament newsletter

Alte metode de abonament

VIDEO    Interviuri
Video interviu Alexandru Catană: Quehenberger Logistics îşi consolidează poziţia de top din România
Dacă începutul pandemiei a adus Quehenberger Logistics în situaţia de a apela la somaj tehnic pentru o parte din angajații săi, compania și-a continuat creșterea ajungând în prezent la cea mai mare su...

Căutare