Potrivit unui studiu comandat de asigurătorul Gjensidige Försäkringsbolag, marea majoritate a șoferilor suedezi (81%) sunt enervați când alți utilizatori ai drumului circulă sub limita de viteză. De altfel, în ultimul an, în Suedia, șapte din zece șoferi au fost implicați în situații periculoase pe drumuri când alții circulau sub limita de viteză, scrie Tidningenproffs.se.

Doar 18% din şoferii cuprinşi în studiu au declarat că nu sunt enervați de cei care conduc prea încet. „Poate fi stresant să te trezești în spatele unei mașini care merge cu mult sub limita de viteză, fără o oportunitate bună de a depăși. Majoritatea oamenilor știu că este periculos condusul prea repede și că poate duce la amenzi mari și chiar la pierderea permisului de conducere. Dar siguranța rutieră este afectată și de condusul la viteze semnificativ mai mici, iar şoferii ar putea fi amendaţi pentru deplasarea prea lentă pe un anumit traseu. Acest lucru nu înseamnă că trebuie crescută viteza, ci că este important ca participanţii la trafic să nu împiedice sau să perturbe traficul”, spune Markus Lyngblad, manager de daune la Gjensidige Försäkring.

Experții subliniază că iritabilitatea la volan este periculoasă, deoarece furia poate duce la pierderea concentrării şi chiar la accidente. „Poate exista un motiv bun pentru cel care conduce încet, așa că, şi dacă ajungi în spatele cuiva care conduce cu mult sub limita de viteză, este important să rămâi calm. Când există o coadă lungă în spatele unui vehicul care călătorește mai lent decât este recomandat, există riscul ca unii șoferi să atingă punctul de fierbere și să fie expuși unui risc semnificativ mai mare atunci când depășesc decât ar fi cazul în mod normal. Șoferul care depășește este întotdeauna responsabil pentru a se asigura că o face în siguranță, în timp ce, în același timp, este responsabilitatea tuturor utilizatorilor de drum să facă tot posibilul pentru a evita crearea unor situații riscante”.

În total, 70% dintre șoferii care au participat la sondaj spun că la un moment dat în ultimul an s-au confruntat cu o situație periculoasă cauzată de alții care conduceau sub limita de viteză, 28% nu au experimentat-o și 2% nu au putut răspunde

Abonament newsletter

Alte metode de abonament

RĂSFOIEŞTE
Revista Logistic Post (nr. 5 – ianuarie 2024)
Arhiva publicațiilor
VIDEO    Interviuri
Video interviu Danor Ionescu: Pall-Ex, 10 ani de succes în România
Anul acesta se împlinesc 10 ani de când conceptul Pall-Ex a fost adus în România de către Danor Ionescu, cel care este acum CEO-ul companiei. Activitatea a început în 2011 cu 16 parteneri, număr care ...

Căutare

Sari la conținut