Industria portuară, care reprezintă mai mult de jumătate din cifra de afaceri totală a sectorului maritim, joacă un rol important în comerțul exterior al Turciei. 60% din comerțul exterior turcesc (ca valoare) și 88% ca tonaj traversează porturile.

În perioada actuală, peste 496 de milioane de tone de marfă au fost manipulate în porturile turcești. În timp ce multe situații, cum ar fi frontierele închise în timpul procesului pandemic, creșterea comerțului electronic și lipsa containerelor în transporturi au arătat dimensiunile competitivității în comerțul mondial, Turcia a continuat să își mărească cota.

Asociația Operatorilor Portuari din Turcia (TURKLİM) a elaborat un raport privind „Analiza impactului și evaluarea nevoilor industriei portuare din Turcia“. Potrivit acestuia, sectorul portuar, care are un impact economic total care se apropie de 100 de miliarde de lire (circa 9,9 mld.EUR), oferă locuri de muncă directe pentru 71.000 de persoane și un ecosistem indirect pentru 230.000 de persoane, potrivit datelor din 2018, iar pe termen mediu e probabil ca ocuparea forței de muncă, sarcina și impactul economic să se dubleze.

Precizând că sectorul transportului internațional a fost afectat în cele mai tulburi perioade ale pandemiei de coronavirus, președintele TURKLİM, Mehmet Hakan Genç, a declarat: „În acest context, ar trebui să se țină seama de faptul că problemele cu care se vor confrunta porturile, care sunt cel mai important element al lanțului de aprovizionare, vor duce la blocaje care costă mult comerțul nostru exterior și care necesită timp pentru a fi rezolvate. Ca atare, porturile pot deveni veriga slabă a lanțului. Acest lucru ar trebui să determine Turcia să își evalueze porturile într-o perspectivă pe termen lung.“

Creștere de aproape 4 procente

În timp ce comerțul maritim internațional depășește 11 miliarde de tone, Conferința ONU pentru Comerț și Dezvoltare (UNCTAD) estimează că volumul comerțului maritim va crește cu 3,8% până în 2023, datorită cererii tot mai mari de bunuri, ca urmare a creşterii populației.

Rata medie anuală de creștere compusă a Turciei pentru manipularea încărcăturii în perioada 2010-2018 a fost de 3,7%, peste rata mondială de creștere a manipulării încărcăturii de 3,4% în aceeași perioadă.

Abonament newsletter

Alte metode de abonament

RĂSFOIEŞTE
Revista Logistic Post (nr. 5 – ianuarie 2024)
Arhiva publicațiilor
VIDEO    Interviuri
Video interviu Danor Ionescu: Pall-Ex, 10 ani de succes în România
Anul acesta se împlinesc 10 ani de când conceptul Pall-Ex a fost adus în România de către Danor Ionescu, cel care este acum CEO-ul companiei. Activitatea a început în 2011 cu 16 parteneri, număr care ...

Căutare

Sari la conținut