După aproape un an de la oferta MSC de a cumpăra pachetul minoritar de acțiuni din compania de terminale din Hamburg HHLA, la 4 septembrie 2024, parlamentul din Hamburg (Bürgerschaft) a aprobat achiziția MSC la a doua lectură, cu o majoritate de două treimi (75 din 105 parlamentari). Majoritatea este formată din socialiști și verzi, care au votat pozitiv în ciuda opoziției sindicatelor față de tranzacție.
Acordul prevede că MSC achiziționează 49,9% din Hamburger Hafen und Logistik, în timp ce restul de 50,1% din acțiuni rămân în mâinile orașului Hamburg. Grupul familial Aponte va plăti 16,75 euro pe acțiune, în total aproximativ 233 milioane de euro. Președintele asociației companiilor portuare, Gunter Bonz, consideră că acest preț este prea mic și că orașul își vinde acțiunile. În acest sens, deputatul CDU Götz Wiese și expertul portuar de stânga Norbert Hackbusch au depus plângeri la Comisia Europeană, susținând că prețul de achiziție este prea mic și ar putea constitui ajutor de stat ilegal pentru MSC.
Sindicatul Ver.di spune că acordul va permite MSC să facă disponibilizări după cinci ani și chiar să rezilieze contractul colectiv. În ciuda acestei poziții, vicepreședintele Ver.di, Christine Behle, a aprobat tranzacția, împreună cu ceilalți reprezentanți ai angajaților din Consiliul de Supraveghere al HHLA.
Consiliul de Administrație al HHLA este tot în favoarea acordului, considerând că intrarea MSC va aduce un nou trafic de containere și noi investiții în portul Hamburg din 2025. Mai mult, MSC a anunțat transferul în orașul cu sediul său german, creând astfel alte locuri de muncă. Dar votul Parlamentului de la Hamburg nu înseamnă încheierea procedurii de achiziție.
La nivel contractual, trebuie finalizat acordul de combinare de afaceri între orașul Hamburg, MSC și HHLA. Consiliul de Administrație al operatorului terminalului lucrează îndeaproape cu Consiliul de Supraveghere pentru a defini punctele rămase în următoarele săptămâni. În sfârșit, acordul va trebui să obțină aprobarea Comisiei Europene, unde totuși ar putea întâmpina obstacolul reclamațiilor prezentate de unii politicieni germani contractați la vânzare.