Săptămâna trecută au fost finalizate lucrările la construcția podului de cale ferată peste râul Amur, care leagă orașul chinez Tongjiang de orașul rus Nizhneleninskoye. Pe lângă faptul că este unul dintre cele mai lungi poduri feroviare (2.215 metri), aceasta este o lucrare importantă pe noul Drum al Mătăsii, deoarece leagă partea de nord-est a Chinei de calea ferată transsiberiană, crescând astfel capacitatea transportului feroviar de mărfuri către Europa.
Acesta este primul pod de cale ferată care leagă China de Rusia și al doilea din istorie, după podul rutier inaugurat în 2019 între orașul chinez Heihe și cel rus Blagoveshchensk. Cea mai mare parte a podului (1.886 metri) se află pe teritoriul chinez. Deschiderea traficului feroviar pe noul pod duce la o călătorie de zece ore între provincia chineză Heilongjiang și Moscova, reducând 809 kilometri de cale ferată şi oferind o capacitate anuală de 21 de milioane de tone de mărfuri.
O caracteristică importantă a acestui pod este că permite tranzitul trenurilor atât cu ecartament standard, de 1.435 milimetri, utilizat în Europa și China, cât și cu ecartament rusesc (1.520 mm), cu condiţia ca trenurile să circule alternativ pe pod.