Renovat complet conform standardelor tehnice și de siguranță actuale, tunelul feroviar transfrontalier Karawanken a fost redeschis pentru funcționare. Lucrările de reamenajare, care au durat zece luni, însoțite de întreruperea traficului de mărfuri și pasageri, s-au încheiat la sfârșitul lui iulie 2021.

Linia internațională constituie o legătură importantă între zonele economice din sudul Germaniei și Austriei, cu deschidere spre porturile Sloveniei și Croației și, în cele din urmă, spre cele din Grecia. Investiția de 140 de milioane de euro, cofinanțată de Uniunea Europeană, vizează în mod expres reamenajarea rutelor de transport de marfă, în acest caz către zona balcanică, unde sunt în curs numeroase intervenții asupra rețelei feroviare.

Tunelul Karawanken de 7.976 metri – al patrulea cel mai lung tunel feroviar din Austria și primul din Slovenia – a fost complet renovat, incluzând secțiunile feroviare de acces cu înlocuirea completă a șinelor și traverselor, punerea a peste 30 de kilometri de cablu cu fibră optică și 16 kilometri de cablu radio, construcția a două stații pentru transmisii GSM-R (standardul feroviar european pentru telefonie celulară), iar toate acestea fără să aducă limite de gabarit pentru transportul intermodal.

Abonament newsletter

Alte metode de abonament

RĂSFOIEŞTE
Revista Logistic Post (nr. 5 – ianuarie 2024)
Arhiva publicațiilor
VIDEO    Interviuri
Video interviu Danor Ionescu: Pall-Ex, 10 ani de succes în România
Anul acesta se împlinesc 10 ani de când conceptul Pall-Ex a fost adus în România de către Danor Ionescu, cel care este acum CEO-ul companiei. Activitatea a început în 2011 cu 16 parteneri, număr care ...

Căutare

Sari la conținut