Între 16 și 22 septembrie, Direcția Generală a Traficului (DGT) din Spania desfăşoară o campanie de monitorizare a distragerii atenţiei la volan, după ce aceasta a fost cauza a peste 300 de decese în 2020.

După cum a raportat departamentul condus de Pere Navarro, această inițiativă face parte din campania Focus on the Road lansată la nivel european de către RoadPol (European Roads Policing Network) și care anul acesta coincide cu Săptămâna europeană a mobilității.

În 2020, cu datele provizorii disponibile în acest moment, conducerea distrasă sau neatentă a fost cauza a 319 accidente mortale, ceea ce reprezintă 31% din accidentele mortale (+3% față de 2019).

În acest context, DGT a raportat că, pe lângă agenții Grupului de Trafic al Gărzii Civile care vor monitoriza drumurile interurbane, sunt invitați să se alăture acestei campanii şi ofițerii de poliție municipali. La supravegherea de pe marginea drumului se adaugă şi mijloacele automate disponibile ale DGT, cu 216 camere instalate pe şosele, prin care se poate verifica, printre altele, dacă șoferul folosește un telefon mobil în timp ce conduce.

DGT a subliniat că unul dintre principalele motive pentru distragerea atenției șoferului este utilizarea unui telefon mobil în timpul conducerii și a adăugat că „utilizarea acestuia creşte de patru ori riscul de accident, fiind comparabil cu conducerea sub influența alcoolului“. „Un șofer care vorbește în timp ce conduce pierde capacitatea de a menține o viteză constantă, nu păstrează o distanță suficientă de siguranță față de vehiculul din față și timpul de reacție crește considerabil (între jumătate și două secunde, în funcție de reflexele șoferului). Cu cât viteza este mai mare, cu atât este mai mare riscul ca o distragere să provoace un accident: la 120 km/h, în 3 secunde, va fi parcursă o distanță mai mare decât cea a unui teren de fotbal.“

DGT îndeamnă cetățenii (șoferi sau nu) să deconecteze telefonul mobil, descurajează șoferii să sune sau să ridice telefoanele mobile în timp ce conduc, iar pietonii să nu le folosească din mers.

Alți factori provoacă, de asemenea, distrageri: fumatul în timpul conducerii, ceea ce înmulțește riscul de a avea un accident cu 1,5; lipsa de somn și oboseala; utilizarea browserelor în timpul conducerii.

Abonament newsletter

Alte metode de abonament

RĂSFOIEŞTE
Revista Logistic Post (nr. 5 – ianuarie 2024)
Arhiva publicațiilor
VIDEO    Interviuri
Video interviu Danor Ionescu: Pall-Ex, 10 ani de succes în România
Anul acesta se împlinesc 10 ani de când conceptul Pall-Ex a fost adus în România de către Danor Ionescu, cel care este acum CEO-ul companiei. Activitatea a început în 2011 cu 16 parteneri, număr care ...

Căutare

Sari la conținut