Potrivit Railfreight.com, deschiderea portului Odesa și starea de război din Ucraina afectează grav transportul feroviar din Ucraina în România și Moldova. Oficialii moldoveni, precum și operatorii români de transport de marfă se plâng de faptul că cererea de transport feroviar de marfă din Ucraina către România a scăzut până la minimum.

Potrivit managerului unei companii de transport feroviar de marfă, în primele patru-cinci luni ale acestui an, volumul traficului din Ucraina către portul Constanța a scăzut cu 44% față de aceeași perioadă a anului trecut. „Traficul de dinainte de război nu cred că va mai exista. Conflictul a început în februarie 2022, iar în martie-aprilie au existat transporturi pe care nu le-am putut accepta. Acum este zero comparativ cu atunci. Anterior, era un tren pe zi, dar acum sunt luni întregi când nu se transportă nimic.”

Publicația aminteşte că România a investit miliarde de euro în infrastructura feroviară care duce către Ucraina, dar aceste investiţii acum se dovedesc irelevante. De asemenea, Moldova a pierdut o importantă sursă de venit după redeschiderea portului Odesa.

Abonament newsletter

Alte metode de abonament

RĂSFOIEŞTE
Revista Logistic Post (nr. 5 – ianuarie 2024)
Arhiva publicațiilor
VIDEO    Interviuri
Video interviu Danor Ionescu: Pall-Ex, 10 ani de succes în România
Anul acesta se împlinesc 10 ani de când conceptul Pall-Ex a fost adus în România de către Danor Ionescu, cel care este acum CEO-ul companiei. Activitatea a început în 2011 cu 16 parteneri, număr care ...

Căutare

Sari la conținut