Potrivit Asociației Producătorilor Europeni de Automobile (ACEA), până în 2027, peste 3.000 de parcări de camioane din Europa vor trebui echipate cu soluții dedicate încărcării camioanelor.

În timp ce lansarea stațiilor de încărcare rapidă pentru mașinile electrice se accelerează, progresul în sectorul camioanelor este mai lent. Consorțiul CharIN EV a prezentat în urmă cu câteva săptămâni viitorul standard MCS pentru încărcarea rapidă a vehiculelor grele, însă Asociația Producătorilor Europeni (ACEA) avertizează asupra necesității dezvoltării unei infrastructuri specifice care să sprijine tranziția la energia electrică pentru transportul de mărfuri.

Pentru a ilustra mai bine nevoile, ACEA a publicat rezultatele unui studiu european. Realizat de Institutul Fraunhofer din Germania, acesta a urmărit călătoriile a aproximativ 400.000 de camioane prin Europa pe o perioadă de 12 luni folosind GPS. În acest fel, cercetătorii au reușit să identifice zonele în care camioanele au oprit cel mai frecvent.

Potrivit proiecțiilor asociației, aproximativ 40.000 de vehicule electrice cu baterii medii și grele vor fi pe drumuri în Europa până în 2025. O cifră care va crește la aproape 300.000 până în 2030. „Infrastructura de bază pentru încărcarea acestor camioane electrice este acum aproape absentă”, avertizează ACEA, care solicită autorităților să se organizeze rapid pentru a grăbi implementarea.

Abonament newsletter

Alte metode de abonament

RĂSFOIEŞTE
Revista Logistic Post (nr. 5 – ianuarie 2024)
Arhiva publicațiilor
VIDEO    Interviuri
Video interviu Danor Ionescu: Pall-Ex, 10 ani de succes în România
Anul acesta se împlinesc 10 ani de când conceptul Pall-Ex a fost adus în România de către Danor Ionescu, cel care este acum CEO-ul companiei. Activitatea a început în 2011 cu 16 parteneri, număr care ...

Căutare

Sari la conținut