Un nou studiu realizat de Fraunhofer ISI în numele Asociației europene a producătorilor de automobile (ACEA) indică locații cheie pentru implementarea viitoare a punctelor de încărcare pentru camioanele electrice cu baterii. Datele culese de studiu pot fi utilizate cartografierea unei rețele de puncte de încărcare a camioanelor la nivelul UE, inclusiv în punctele de oprire pe distanțe lungi și regionale din UE, Marea Britanie și alte țări din Europa.

„Utilizarea camioanelor electrice va crește în următorii ani. Cu toate acestea, infrastructura pentru încărcarea acestora lipsește încă, așa că trebuie lansată de urgență”, a declarat Eric-Mark Huitema, directorul general al ACEA.

Locația viitoare a stațiilor de încărcare ar trebui să se bazeze pe modelele actuale de funcționare a vehiculelor, potrivit studiului. Pentru a identifica aceste puncte, Fraunhofer a analizat 30.000 de locații agregate în care opresc camioanele. Aceste informații, bazate pe activitatea logistică a aproximativ 400.000 de camioane, folosind 750.000 de opriri individuale, au fost colectate de cei șapte producători europeni de camioane.

Potrivit studiului, locurile de oprire a camioanelor sunt concentrate în jurul unor zone foarte populate din Europa centrală. Acestea sunt mai dense în jurul unor zone industriale importante și a unor orașe importante – precum Italia de Nord, Paris, zona metropolitană Manchester, Berlin și Frankfurt – și urmează principalele drumuri europene.

Potrivit noilor date, aproape jumătate din stații se află în zone de odihnă de pe autostrăzi, iar aproape o treime se află la sediile companiilor sau în centrele logistice, cu doar 1%-5% în porturi și terminale de feribot.

Există două categorii principale opriri: mai puțin de trei ore (cu 35% între 30 și 60 de minute) și mai mult de opt ore. Frecvența ridicată a opririlor mai scurte, precum și regulile privind timpul de conducere și de odihnă, evidențiază necesitatea unor puncte de încărcare de mare putere, potrivite pentru reîncărcarea camioanelor într-un timp scurt.

Această nouă analiză indică locurile adecvate pentru infrastructura de încărcare dintr-o perspectivă logistică și operațională. Pentru deciziile de investiții va fi necesară o analiză suplimentară, utilizând alte criterii (de exemplu, capacitatea disponibilă a rețelei electrice, considerații locale, existența infrastructurii de încărcare pentru mașinile electrice etc.).

Abonament newsletter

Alte metode de abonament

RĂSFOIEŞTE
Revista Logistic Post (nr. 5 – ianuarie 2024)
Arhiva publicațiilor
VIDEO    Interviuri
Video interviu Danor Ionescu: Pall-Ex, 10 ani de succes în România
Anul acesta se împlinesc 10 ani de când conceptul Pall-Ex a fost adus în România de către Danor Ionescu, cel care este acum CEO-ul companiei. Activitatea a început în 2011 cu 16 parteneri, număr care ...

Căutare

Sari la conținut