În ciuda perturbărilor lanțului global de aprovizionare, economia UE a cunoscut o redresare puternică în 2021, cu un PIB în creştere cu 5,3%. Problemele lanțului global de aprovizionare, cum ar fi deficitul de semiconductori și prețurile ridicate la energie, continuă să afecteze producția de vehicule. Ca urmare, presiunea inflaționistă mai mare decât cea prevăzută restrânge puterea de cumpărare a gospodăriilor, relevă cel mai recent raport economic și de piață privind starea industriei auto din UE, realizat de ACEA.

În 2022, se estimează că PIB în UE va crește cu 4% în 2022 și în continuare, în 2023, chiar dacă într-un ritm moderat de 2,8%. De asemenea, se preconizează că inflația generală din UE va crește de la 2,9% în 2021 la 3,9% în 2022, iar apoi va scădea la 1,9% în 2023.

În Europa, înmatriculările de mașini au scăzut cu 1,6%, ajungând la 14,3 milioane de unități în 2021. Anul trecut, vânzările de autoturisme în SUA au ajuns la 11,9 milioane de unități, în creștere cu 5,5% față de 2020. Cererea din China în 2021 a rămas aproape de nivelul din 2020, cu o creștere modestă de 1,6%. În 2021, vânzările de mașini din Coreea de Sud au scăzut cu 9,5%, deficitul de semiconductori împovărând producția și vânzările de vehicule.

În ceea ce priveşte producția europeană de autoturisme, aceasta a scăzut cu 5,7% în 2021. Fabricile auto din SUA au produs aproximativ 6,3 milioane de mașini în 2021, în creștere cu 3,1% față de 2020. Datorită producției Braziliei, America de Sud a înregistrat o creștere (+11,2%), ajungând la peste 1,9 milioane de unități. Producția de mașini din China a totalizat anul trecut 20,7 milioane de unități, în creștere cu 7,1%. Per total, producția globală de mașini a crescut cu 2,7%, până la 63,2 milioane de unități în 2021.

Anul trecut, exporturile de mașini din UE au avut o valoare totală de 125 de miliarde de euro, în creștere cu 3,6% față de 2020. Valoarea importurilor de mașini s-a ridicat la aproximativ 53 de miliarde de euro, rezultând anul trecut un excedent comercial de aproape 73 de miliarde de euro pentru UE.

Statele Unite și-au menținut poziția de lider ca principală țară de origine a importurilor de mașini din UE și principala destinație a exporturilor de mașini din UE.

În 2021, 1,8 milioane de vehicule comerciale au fost înmatriculate în UE. Anul trecut, vânzările de autoutilitare au crescut în UE cu 8,5%, ajungând la aproape 1,6 milioane de unități. În aceeași perioadă, 289.316 camioane noi au fost vândute în Uniunea Europeană, în creștere cu 16,8% față de 2020.

În ceea ce priveşte productie de vehicule comerciale, în ciuda constrângerilor continue din lanțul de aprovizionare, producția de vehicule comerciale în Europa a crescut cu 4,9% în 2021. Producția nord-americană a ajuns la aproape 4,2 milioane de vehicule comerciale, în creștere cu 9,4% față de 2020.

În ciuda întreruperilor cauzate de lipsa semiconductorilor, Japonia și Coreea de Sud și-au crescut producția pe întregul an cu 4,7% la peste 1,2 milioane de unități în 2021. Producția de vehicule comerciale din China a scăzut în 2021 (-8,6%), ajungând la 5,5 milioane de unități.

Anul trecut, valoarea totală a exporturilor de vehicule comerciale din UE a crescut ușor (+0,9%), generând un excedent comercial de peste 5,8 miliarde EUR. Regatul Unit și-a menținut poziţia de lider ca principală destinație de export a UE pentru vehicule comerciale în 2021, cu o cotă de piață de 29,5%.

 

Abonament newsletter

Alte metode de abonament

VIDEO    Interviuri
Video interviu Danor Ionescu: Pall-Ex, 10 ani de succes în România
Anul acesta se împlinesc 10 ani de când conceptul Pall-Ex a fost adus în România de către Danor Ionescu, cel care este acum CEO-ul companiei. Activitatea a început în 2011 cu 16 parteneri, număr care ...

Căutare