Sprijinită de noi studii, Asociația Producătorilor Europeni de Automobile (ACEA) le solicită statelor membre UE să intensifice urgent investițiile în infrastructura de încărcare pentru mașini, camionete, camioane și autobuze electrice.

Industria auto are serioase îngrijorări cu privire la implementarea lentă a infrastructurii necesare pentru încărcarea și alimentarea vehiculelor cu emisii zero. Vânzările de mașini electrice au crescut de zece ori în ultimii cinci ani, ajungând la 1,7 milioane de unități anul trecut (18% din piața totală), însă numărul staţiilor publice de încărcare din UE a crescut de 2,5 ori în aceeași perioadă.

Conform unei noi cercetări intersectoriale bazate pe analiza McKinsey, până în 2030 ar fi necesare până la 6,8 milioane de puncte de încărcare publice în UE pentru a atinge reducerea de 55% a CO2, propusă pentru mașinile de pasageri. Această cifră este aproape de două ori mai mare decât cea prezentată de Comisia Europeană în propunerea sa de Regulament privind infrastructura pentru combustibili alternativi (AFIR), care este acum în curs de negociere în Parlamentul European și în Consiliu.

Asta înseamnă că până la 14.000 de puncte de încărcare publice pentru toate segmentele de vehicule ar trebui instalate în UE în fiecare săptămână – comparativ cu sub 2.000 pe săptămână în prezent. „Tranziția către emisii zero este o cursă pe termen lung. Provocarea cheie acum este de a convinge toate statele membre să accelereze ritmul în implementarea infrastructurii necesare. Avem nevoie de o concluzie ambițioasă a propunerii AFIR, atât în ceea ce privește calendarul acesteia, cât și obiectivele pe care le stabilește pentru fiecare țară din UE”, a declarat președintele ACEA și CEO al BMW Group, Oliver Zipse.

Noua lucrare de cercetare estimează costurile anuale pentru infrastructura publică de încărcare la 8 miliarde EUR – aproximativ 16% din investiția în rețelele 5G și de internet de mare viteză.

Locațiile, spațiul și nivelurile de putere necesare pentru infrastructura vehiculelor grele sunt substanțial diferite de cele pentru autoturisme. Potrivit studiului, camioanele vor necesita 279.000 de puncte de încărcare până în 2030, din care 84% vor fi în hub-urile flotelor. Punctele de încărcare rămase vor fi predominant publice, rapide de-a lungul autostrăzii (36.000) și de încărcare peste noapte (9.000).

Abonament newsletter

Alte metode de abonament

RĂSFOIEŞTE
Revista Logistic Post (nr. 5 – ianuarie 2024)
Arhiva publicațiilor
VIDEO    Interviuri
Video interviu Danor Ionescu: Pall-Ex, 10 ani de succes în România
Anul acesta se împlinesc 10 ani de când conceptul Pall-Ex a fost adus în România de către Danor Ionescu, cel care este acum CEO-ul companiei. Activitatea a început în 2011 cu 16 parteneri, număr care ...

Căutare

Sari la conținut