Potrivit ACEA, în aprilie 2022, înmatriculările de vehicule comerciale noi în UE au scăzut cu 27,1% (125.034 de unități vândute), toate segmentele înregistrând scăderi. Cele patru piețe cheie ale UE au suferit pierderi semnificative: Spania (-36%), Germania (-30,5%), Franța (-28,6%) și Italia (-17,5%). În primele patru luni, vânzările de vehicule comerciale noi în UE au scăzut cu 20,3%. Trei dintre cele mai mari patru piețe din regiune au înregistrat scăderi de două cifre: Spania (-31,8%), urmată de Franța (-23,6%) și Germania (-16,5%). Italia a înregistrat o scădere mai modestă, de 7,7%. În România, în aprilie au fost înmatriculate 1.404 de vehicule comerciale, în scădere cu 40,2% faţă de luna similară a anului trecut (2.347 unităţi). Contracţia din primele patru luni a fost de 11,1%, de la 7.219 unităţi anul trecut, la 6.418 unităţi.

Înmatriculările în aprilie ale autoutilitarelor (LCV) noi în UE s-au contractat cu 30,2%, însumând 99.908 unități. Performanța negativă la nivel regional s-a reflectat pe cele patru piețe majore: Spania (-41%), Germania (-33,6%), Franța (-31,8%) și Italia (-17,2%). Din ianuarie până în aprilie, vânzările UE de vehicule utilitare ușoare au scăzut cu 23,5%, deoarece majoritatea piețelor au înregistrat scăderi. Singurele piețe din regiune cu rezultate pozitive au fost Letonia (+15,9%), Cipru (+5,6%) și Slovacia (+3,9%). În schimb, cele patru piețe majore ale UE s-au contractat, Spania înregistrând cea mai mare scădere (-37,2%).

În România, în aprilie au fost înmatriculate 941 de LCV-uri noi (-43,6%), iar în primele 4 luni au fost vândute 4.039 de unităţi (-19,5%).

Luna trecută, în UE au fost vândute 19.878 de camioane grele (HCV), cu 10,8% mai puțin decât anul trecut. Scăderea a fost determinată în principal de rezultatele slabe din unele dintre cele mai mari piețe: Italia (-22,0%), Germania (-18,5%) și Polonia (-16,7). Spania a înregistrat o scădere modestă (-0,5%), în timp ce Franța a fost singura piață cheie care a înregistrat creștere (+3,6%). În primele patru luni, înmatriculările de vehicule utilitare grele au scăzut cu 2,4%. Cu toate acestea, cele mai mari piețe din Europa de Vest au înregistrat rezultate mixte. Spania și Franța au înregistrat o creștere (3,4%, respectiv 3,2%), în timp ce înmatriculările în Germania și Italia s-au redus cu 5,4%.

În România, în aprilie au fost înmatriculate 407 de HCV noi (-29,6%), iar în primele 4 luni au fost vândute 2.040 de unităţi (+8,2%).

În aprilie 2022, înmatriculările de vehicule comerciale medii și grele (MHCV) în UE s-au contractat (-12,6%), numărând 23.308 unități. Cu excepția Spaniei (+3,5%), toate piețele majore au înregistrat scăderi. Italia a raportat cel mai slab rezultat dintre piețele cheie (-20,7%), urmată de Germania (-20,2%). Franța a avut doar o scădere marginală (-1,3%). Până în prezent, în 2022, în UE au fost înmatriculate 98.239 de vehicule MHCV (-4,7%). Printre cele mai mari piețe din regiune, doar Spania a înregistrat o creștere, de 3%. Germania a scăzut cel mai mult (-9,1%), urmată de Italia (-5,3%) și Franța (-1,1%).

În România, în aprilie au fost înmatriculate 418 MHCV-uri noi (-29,2%), iar în primele 4 luni au fost vândute 2.108 de unităţi (+8,8%).

Abonament newsletter

Alte metode de abonament

RĂSFOIEŞTE
Revista Logistic Post (nr. 5 – ianuarie 2024)
Arhiva publicațiilor
VIDEO    Interviuri
Video interviu Danor Ionescu: Pall-Ex, 10 ani de succes în România
Anul acesta se împlinesc 10 ani de când conceptul Pall-Ex a fost adus în România de către Danor Ionescu, cel care este acum CEO-ul companiei. Activitatea a început în 2011 cu 16 parteneri, număr care ...

Căutare

Sari la conținut