În Franța, disputa privind creșterile salariale în transportul rutier de mărfuri și activitățile auxiliare lui s-a încheiat cu un acord semnat de patronatele FNTR, OTRE, TLF și CNM și sindicatele CFDT, CFTC, CGT și SNATT-CFE-CGC, în timp ce sindicatul FO este singurul care nu l-a semnat. În timpul negocierii, FNTR și OTRE propuseseră o creștere a salariilor cu 6%, în timp ce TLF a oferit 5,7%, în ambele cazuri de la 1 ianuarie 2023. Sindicatele au respins aceste propuneri, deoarece majorările nu reflectă creșterea costului zilnic.

Prin urmare, FNTR și OTRE s-au relansat cu avansul creșterii de 6% (între 11,52 şi 11,79 euro/oră, în condiţiile în care salariul minim este de 11,07 euro/h) de la 1 decembrie 2022 și angajamentul unei noi întâlniri în 2023 în cazul salariului minim interprofesional Smic – care în Franța a crescut deja cu 8% în octombrie 2021. Propunerea a fost acceptată de aproape toate sindicatele, care reprezintă majoritatea lucrătorilor. FO s-a opus deoarece majorarea se încadrează în sfera salariului minim, iar acordul nu prevede includerea celui de-al treisprezecelea salariu.

Această reevaluare a salariilor face parte dintr-o creștere mai generală a costurilor transportului rutier de marfă francez. Potrivit CNR, între septembrie 2021 și septembrie 2022, costurile cu combustibilul au crescut în medie cu 16% pentru cei care folosesc vehicule diesel, în timp ce creșterea a fost de 47% pentru cei care folosesc vehicule pe gaz natural. Celelalte articole au înregistrat o creștere medie de șase procente.

Abonament newsletter

Alte metode de abonament

RĂSFOIEŞTE
Revista Logistic Post (nr. 5 – ianuarie 2024)
Arhiva publicațiilor
VIDEO    Interviuri
Video interviu Danor Ionescu: Pall-Ex, 10 ani de succes în România
Anul acesta se împlinesc 10 ani de când conceptul Pall-Ex a fost adus în România de către Danor Ionescu, cel care este acum CEO-ul companiei. Activitatea a început în 2011 cu 16 parteneri, număr care ...

Căutare

Sari la conținut