Acționarii Daimler au aprobat aproape în unanimitate (99,9%) împărțirea în două companii separate pentru autoturisme și vehicule comerciale, a declarat președintele Consiliului de Supraveghere Bernd Pischetsrieder vineri, 1 octombrie, după adunarea generală extraordinară desfăşurată online. Daimler AG va fi redenumită Mercedes-Benz Group AG începând cu 1 februarie.

În esență, este vorba despre desprinderea business-ului de camioane și autobuze din Grup și tranzacţionarea acestuia la bursa din Frankfurt până la Crăciun. Acționarii Daimler urmează să beneficieze de noi acțiuni la Daimler Truck. Top management-ul vrea să crească valoarea companiilor individuale odată cu separarea. „Ar trebui creată valoare adăugată pentru toate părțile“, a declarat CEO-ul Ola Källenius. „Ambele companii ar trebui să devină mai puternice și mai competitive. Asigurăm locurile de muncă existente și creăm altele noi. Businessul cu automobile este fundamental diferit de divizia de camioane.“

Divizia de vehicule utilitare este câştigătoare

Având în vedere tranziția de la motorul cu ardere internă la noile modele, CEO-ul Daimler a adăugat: „La autoturisme, accentul se pune pe baterie. Celula de combustie joacă, de asemenea, un rol important în camioanele care au fost întotdeauna în planul secund al Grupului“, a declarat expertul auto Ferdinand Dudenhöffer pentru Agenția germană de presă. Câștigătorul împărțirii este, prin urmare, divizia de vehicule utilitare. Dinamica Daimler Truck este impresionantă de câteva luni, a rezumat expertul. Având în vedere provocările industriei, el a spus că, pentru sectorul vehiculelor comerciale, conducerea autonomăe este mai importantă decât pentru autoturisme.

Numele mărcii Mercedes-Benz poate fi folosit în continuare de Daimler Truck. Divizarea Daimler va costa în jur de 700 de milioane de euro. Aceste costuri unice se referă, printre altele, la divizarea și dezvoltarea activității de servicii financiare. În plus, se preconizează că Daimler Truck va suporta costuri de funcționare mai mari, care sunt estimate inițial la aproximativ 250 de milioane de euro pe an. Fostul CEO Siemens, Joe Kaeser, urmează să devină supervizor șef la Daimler Truck.

Conform noului acord, acționarii vor deține o participație de 65% la Daimler Truck Holding AG. Ca o contraprestație pentru acțiuni, acționarii Daimler vor primi o acțiune suplimentară la Daimler Truck Holding AG pentru fiecare două acțiuni pe care le dețin la Daimler AG.

Daimler va păstra o participație de 35% la Daimler Truck Holding AG și intenționează să transfere 5% către Daimler Pension Trust e.V., o asociație înregistrată conform legislației germane.

Abonament newsletter

Alte metode de abonament

RĂSFOIEŞTE
Revista Logistic Post (nr. 5 – ianuarie 2024)
Arhiva publicațiilor
VIDEO    Interviuri
Video interviu Danor Ionescu: Pall-Ex, 10 ani de succes în România
Anul acesta se împlinesc 10 ani de când conceptul Pall-Ex a fost adus în România de către Danor Ionescu, cel care este acum CEO-ul companiei. Activitatea a început în 2011 cu 16 parteneri, număr care ...

Căutare

Sari la conținut