Pe 10 mai 2021, începe procesul împotriva lui Kurt Beier Transport A / S în cazul „taberei de şoferi” din Padborg. Potrivit rechizitoriului, prin neplata corespunzătoare a şoferilor, compania de transport a obținut un câștig financiar de puțin peste jumătate de milion de euro din costuri economisite, potrivit Avisen Danmark.
Potrivit rechizitoriului, șoferii au fost recrutați în Filipine și Sri Lanka de către unul dintre inculpați la cererea companiei de transport și angajați ca șoferi în filiala poloneză a Kurt Beier, astfel încât contractele de muncă au fost întocmite în engleză și poloneză, în funcţie de legislaţia poloneză, pentru că aceştia ar fi trebuit să lucreze în Polonia.
Potrivit rechizitoriului, șoferii erau efectiv angajați în Danemarca și lucrau la baza Kurt Beier din Padborg, unde erau găzduiți în „condiții înghesuite și mizerabile” în containere.
Șoferii filipinezi trebuiau să primească un salariu lunar în valoare totală de aproximativ 980 de euro, în timp ce șoferii din Sri Lanka urmau să primească circa 440 de euro pe lună plus „diurne nespecificate”.
Însă, conform rechizitoriului, plata către șoferi a fost mai mică, iar în 2018 s-au plătit în total 161.000 de euro șoferilor, iar evaluarea în rechizitoriu a fost „semnificativ sub nivelul salarial pentru o muncă similară în Danemarca”.
În același an, se estimează că salariul total pentru şoferi ar fi trebuit să fie „nu mai mic de 726.000 de euro” înainte de plata impozitelor și contribuțiilor de pe piața muncii, dacă ar fi respectat condițiile daneze.

Reprezentanţii Kurt Beier nu comentează
Ziarul Danmark l-a contactat pe directorul Karsten Beier, dar acesta a refuzat să comenteze. Însă vara trecută el răspunsese acuzațiilor pe site-ul propriu al companiei de transport, menţionând că directorul de la acea vreme „nu știa că acuzarea a decis urmărirea penală a cămătăriei”. „Există o interpretare foarte amplă a termenului – dacă se poate numi „cămătărie” angajarea în alte condiții salariale decât cele daneze – mai ales atunci când acești angajați sunt remunerați în deplină conformitate cu legile și reglementările din țara în care există filiala noastră. Cămătărie există şi atunci când alte companii cunoscute folosesc forța de muncă într-un alt acord colectiv decât cel danez?“, scria atunci Karsten Beier pe site-ul companiei.

Abonament newsletter

Alte metode de abonament

VIDEO    Interviuri
Video interviu Alexandru Catană: Quehenberger Logistics îşi consolidează poziţia de top din România
Dacă începutul pandemiei a adus Quehenberger Logistics în situaţia de a apela la somaj tehnic pentru o parte din angajații săi, compania și-a continuat creșterea ajungând în prezent la cea mai mare su...

Căutare