Maersk Logistics & Services şi-a majorat veniturile în primele trei luni ale anului cu 21%, până la 3,5 miliarde de dolari. Dar creșterea veniturilor din afacerea de logistică a Maersk vine din achiziții. Evoluția organică a veniturilor AP Møller – Maersk a fost negativă, de 9%, ca urmare a scăderii tarifelor de transport aerian şi reducerii volumelor în primul trimestru.

În acest context, analistul Mikkel Emil Jensen, de la Sydbank, a declarat pentru SCMNews că evoluţia este dezamăgitoare faţă de propria previziune, dar şi că piața a fost foarte dificilă în primul trimestru din cauza scăderii volumelor, a reducerii stocurilor și a contracţiei mari a tarifelor. „Cifrele trebuie văzute și în situația complet neobișnuită a pieței din 2022, cu o lipsă severă de capacitate și tarife de transport nerezonabil de ridicate. Prin urmare, trebuie să fim atenți când interpretăm evoluția trimestrului pe termen lung. Așteptările Maersk de a crește volumele în a doua jumătate a anului sunt credibile, deoarece reducerea stocurilor este probabil aproape de finalizare și, prin urmare, trebuie să se aștepte ca volumele să crească într-un timp relativ scurt”, spune Mikkel Emil Jensen. „Este important ca Mærsk să demonstreze că strategia de creștere profitabilă a activităților terestre funcționează și că rezultatele excelente din 2022 nu au fost doar un produs al circumstanțelor extraordinare ale pieței.”

Potrivit Maersk, afacerea Logistic & Services continuă să crească prin extinderea lanțurilor de aprovizionare și a facilităților de depozitare. Aici sunt evidențiate achizițiile și consolidarea achizițiilor Pilot, LF Logistics și Senator International, iar achizițiile din 2023 ale Martin Bencher Group și Grindrod Logistics aduc principalele contribuţii la creșterea veniturilor, cu venituri de 859 milioane USD în T1 2023.

Abonament newsletter

Alte metode de abonament

RĂSFOIEŞTE
Revista Logistic Post (nr. 5 – ianuarie 2024)
Arhiva publicațiilor
VIDEO    Interviuri
Video interviu Danor Ionescu: Pall-Ex, 10 ani de succes în România
Anul acesta se împlinesc 10 ani de când conceptul Pall-Ex a fost adus în România de către Danor Ionescu, cel care este acum CEO-ul companiei. Activitatea a început în 2011 cu 16 parteneri, număr care ...

Căutare

Sari la conținut