Agențiile de recrutare a șoferilor folosesc practici care erodează încrederea în transportul britanic, forțând o regândire în rândul firmelor asupra strategiilor de angajare. Transportatorii acuză agențiile că „doar mută șoferii” de la o firmă la alta, în loc să extindă grupul de șoferi disponibili, creând o „extensie artificială” a deficitului. Acest lucru obligă companiile de transport să plătească mai mult șoferii, în vreme ce industria își pierde încrederea în agenţii.

„Această tactică este incontestabil avantajoasă pentru ei pe termen scurt și funcționează, deoarece vedem că șoferii sunt atrași. Folosesc tactici manipulatoare, cu femei care defilează în apropierea intrărilor în port cu pancarte, oferind șoferilor 900 de lire sterline pe săptămână. Însă pe termen lung ne face să regândim strategia”, a declarat un transportator pentru Loadstar.

Proprietarul unei firme a declarat că practicile agenției subminează, de asemenea, încrederea proprietarilor şi expeditorilor de mărfuri în sectorul transportului. Unul dintre primii care au acționat a fost transportatorul James Kemball, care a implementat un nou acord cu șoferii, corelând salariile și bonusurile viitoare de profitul companiei, sperând că astfel va reduce dependența companiei de agenții. „Acest lucru ne va permite să securizăm mai mulți șoferi, deci să nu mai fim atât de dependenți de agenții“, a spus reprezentantul companiei. Potrivit acestuia, industria trebuie să încurajeze noii veniți, oferind cursuri de instruire pentru a se asigura că există suficienți șoferi în viitor. „Este, de asemenea, necesar să se încurajeze întoarcerea șoferilor de pe continent, deoarece pierderea lor a avut un impact mare după Brexit. Dar, pe măsură ce preluăm controlul asupra asigurărilor medicale şi de vacanță, vom continua să luăm în considerare șoferii care caută de lucru parțial sau ore flexibile.“

Opiniile în rândul firmelor mai mici rămân diverse, una susținând că problemele aduse de agențiile „care oferă mai mulţi bani” au impact doar asupra firmelor care plătiseră slab șoferii. „Noi le oferim şoferilor mai mult de 900 de lire sterline pe săptămână, deci de ce ar mai pleca aceştia la altă companie prin agenții?”, a punctat reprezentantul unui mic transportator.

Un șofer/operator a spus că rolul mai mare jucat acum de agenții a dovedit ideea susținută de șoferii din Marea Britanie, Europa și SUA, că nu a existat destulă atenţie acordată de marii angajatori bunăstării șoferilor. „Dacă un șofer nu va suporta ore lungi  de condus și condiții proaste, o agenție va găsi o altă persoană care o va face”, a spus el, adăugând că aceasta este o situație intolerabilă pentru industrie. „Când aveam o ofertă continuă de șoferi din Europa de Est dispuși să facă acest lucru, totul era bine, dar acum acest lucru s-a schimbat din cauza Brexitului, iar marile companii s-au panicat și, desigur, agențiile au profitat din plin. Companiile mari se află acum în capătul greșit al unei situații pe care au creat-o prin eșecul în a-și aprecia forța de muncă.”

Abonament newsletter

Alte metode de abonament

RĂSFOIEŞTE
Revista Logistic Post (nr. 5 – ianuarie 2024)
Arhiva publicațiilor
VIDEO    Interviuri
Video interviu Danor Ionescu: Pall-Ex, 10 ani de succes în România
Anul acesta se împlinesc 10 ani de când conceptul Pall-Ex a fost adus în România de către Danor Ionescu, cel care este acum CEO-ul companiei. Activitatea a început în 2011 cu 16 parteneri, număr care ...

Căutare

Sari la conținut