Cu prilejul Recepției de Anul Nou, pe 1 februarie, la Palatul Parlamentului au fost decernate Premiile economiei româno-germane (AHK Awards), aflate la a doua ediție. Premianții sunt companiile Bosch Group Romania, Siemens SRL, Knauf Insulation & Knauf Gips Romania și Salubris.

Grupul Bosch a câștigat cu proiectul „Inițiative pentru educație”, la categoria „Angajații noștri, succesul nostru”. Compania a derulat o serie de activități și programe educaționale, implicând atât elevi cât și mediul academic, în vederea pregătirii tinerilor pentru cerințele pieței muncii în general, dar și pentru a lucra în unitățile de producție Bosch.

Siemens SRL s-a clasat pe primul loc la categoria „Inovație și noi tehnologii” cu proiectul „Soluții Siemens inovatoare și complet digitalizate pentru industria de tratare a apei în România”. Tehnologia Siemens este flexibilă, modulară și extensibilă, reduce pierderile de apă din sistemul de distribuție, are consum scăzut de energie și este securizată cibernetic.

La categoria „Excelența în afaceri” câștigătoare este compania Knauf Insulation & Knauf Gips România, cu proiectul „Knauf investește 200 de milioane de euro în două fabrici din România”. Începând cu martie 2022, Knauf a demarat modernizarea liniei de producție pentru vata de sticla minerală de la Târnăveni, iar din ianuarie 2023, construcția unei noi fabrici  de materiale izolante în Huedin. Investiția pune accentul pe inovare, integrare tehnologică și respectarea unor standarde înalte de eficiență energetică și impact asupra mediului.

Premiul la categoria „Responsabilitate pentru viitor” a mers către Salubris și proiectul său „Dezvoltarea durabilă a managementului deșeurilor în contextul economiei circulare în orașul Iași”. Soluția este un sistem integrat de colectare a deșeurilor, care presupune dezvoltarea unei infrastructuri de colectare separată, incluzând puncte moderne și digitale de colectare, transportul deșeurilor, infrastructura de salubritate stradală, precum și întreținerea calității aerului.

Implicarea activă a companiilor în dezvoltarea tehnologiilor și a competențelor, în special pentru tânăra generație, a fost remarcată și de președintele României, Klaus Iohannis, care a transmis un mesaj de susținere comunității de afaceri, prin intermediul consilierului prezidențial Cosmin Marinescu. Motto-ul AHK România din acest an, ”Innovation drives the future”, este considerat „o alegere inspirată, ce reflectă așteptările pe care le avem cu toții de la anul 2024 și de la viitor”. Președintele a apreciat activitatea companiilor românești și germane, care, de peste 20 de ani contribuie activ la consolidarea României ca destinație atractivă de investiții, la transferul de know-how și tehnologie, prin construirea de parteneriate pentru o economie durabilă. „Germania este principalul partener comercial al țării noastre, cu o pondere de peste 20% în comerțul extern al României. Totodată, Germania este în frunte și în clasamentul investitorilor străini, cu peste 25.000 de companii înregistrate și circa 15% din totalul investițiilor străine directe din România”, a adăugat Klaus Iohannis în mesajul său. El a amintit și aspectele din economie ce ar trebui abordate cu prioritate, cum ar fi dezechilibrele structurale, consolidarea capacității administrative și digitalizarea administrației fiscale. Instrumentele modernizării și dezvoltării României rămân însă investițiile și fondurile europene, a explicat șeful statului.

Anul acesta, Recepția de Anul Nou a reunit peste 900 de participanţi.

Abonament newsletter

Alte metode de abonament

RĂSFOIEŞTE
Revista Logistic Post (nr. 5 – ianuarie 2024)
Arhiva publicațiilor
VIDEO    Interviuri
Video interviu Danor Ionescu: Pall-Ex, 10 ani de succes în România
Anul acesta se împlinesc 10 ani de când conceptul Pall-Ex a fost adus în România de către Danor Ionescu, cel care este acum CEO-ul companiei. Activitatea a început în 2011 cu 16 parteneri, număr care ...

Căutare

Sari la conținut