Grupul olandez de supermarketuri Ahold Delhaize a înregistrat rezultate puternice în primul semestru, deşi vor fi făcute economii la Bol.com şi Belgian Delhaize. Ahold Delhaize este mulțumit de prima jumătate a acestui an: vânzările au crescut cu 12%, în principal datorită SUA și trimestrului secund. În SUA, vânzările nete la cursuri de schimb constante au crescut cu 7,7%, iar în Europa cu doar 4,2%. De asemenea, grupul a câștigat cotă în „majoritatea piețelor”.

Vânzările online au crescut cu 4,8% în T2, susținute de o creștere de 11,5% în categoria de produse alimentare. După boom-ul Covid-19, comerțul electronic non-alimentar a scăzut aproape peste tot, inclusiv la filiala Bol.com (-2,1%), încât Ahold Delhaize a decis să nu listeze magazinul online la bursă în această toamnă.

Ahold Delhaize va investi mai puțin în Bol.com, iar acest lucru ar trebui să aibă ca rezultat economii de 250 – 300 de milioane de euro în trei ani, pe care grupul le poate investi în altă parte, potrivit Retail Detail.

În Benelux, vânzările comparabile au crescut cu 1,8% în cel de-al doilea trimestru, comparativ cu o scădere în primul trimestru. Albert Heijn și Bol.com au câștigat cote de piață, dar nu același lucru se poate spune despre Delhaize. CEO-ul Frans Muller a subliniat că inițiativa „Little Lions” a lanțului belgian de supermarketuri este un succes: după prima lună a programului, Delhaize a înregistrat deja o creștere cu 15% a vânzărilor acestor produse cu reducere. Este un exemplu de strategie generală de a se concentra mai mult pe mărcile private și produsele de zi cu zi cu preț scăzut în perioadele de inflație.

Reducerea costurilor și „reprioritizarea și consolidarea investițiilor” sunt deosebit de importante în actualul climat economic dificil. „În Belgia, am identificat, de asemenea, oportunități operaționale și structurale pe termen scurt și mediu și ne așteptăm ca nivelul marjelor să se stabilizeze și să se îmbunătățească mai târziu în acest an”, a spus Frans Muller.

Profitul global al grupului a fost mai bun decât se aștepta în ultimul trimestru, crescând cu 11%, până la 59 de cenți pe acțiune. Pentru întregul an, Ahold Delhaize se așteaptă ca profitul de bază pe acțiune să se majoreze cu peste 5%, în timp ce marja operațională este estimată la aproximativ 4%.

Abonament newsletter

Alte metode de abonament

RĂSFOIEŞTE
Revista Logistic Post (nr. 5 – ianuarie 2024)
Arhiva publicațiilor
VIDEO    Interviuri
Video interviu Danor Ionescu: Pall-Ex, 10 ani de succes în România
Anul acesta se împlinesc 10 ani de când conceptul Pall-Ex a fost adus în România de către Danor Ionescu, cel care este acum CEO-ul companiei. Activitatea a început în 2011 cu 16 parteneri, număr care ...

Căutare

Sari la conținut