Din cauza războiului dintre Israel și Hamas, marile companii maritime au găsit canalul Suez nesigur și, prin urmare, au decis să folosească Strâmtoarea Gibraltar. Directorul general al Asset Logistics, Onur Tekin, a spus că această decizie va provoca întârzieri serioase în timpul de tranzit al containerelor și va provoca întârzieri în lanțul de aprovizionare. De asemenea, a precizat că astfel costurile de transport al containerelor s-au dublat, iar prețurile mărfurilor din Orientul Îndepărtat au crescut de la 1.500 de dolari la 3.000 de dolari.

Onur Tekin a declarat pentru Lojiport că această situație va provoca perturbări în lanțul de export. „Cele mai mari companii maritime din lume au decis să nu utilizeze Canalul Suez din cauza amenințărilor din Yemen, iar astfel rutele navelor s-au lungit semnificativ. Unele dintre cele mai mari companii au luat această decizie și au anunțat că vor opri trecerea prin Canalul Suez și vor folosi strâmtoarea Gibraltar.”

Această decizie va provoca întârzieri serioase în timpul de tranzit al containerelor și în lanțul de aprovizionare. Prețurile mărfurilor din Orientul Îndepărtat, care au fost de 1.500 de dolari, au crescut la peste 3.000 de dolari după această evoluție. O altă problemă pe care această decizie o va afecta negativ va fi aceea de a nu putea găsi containere pentru export din cauza sosirii cu întârziere a celor de import. „Companiile exportatoare și importatoare din Turcia ar trebui să ia măsurile de precauție necesare împotriva acestor perturbări”, a recomandat Onur Tekin.

Abonament newsletter

Alte metode de abonament

RĂSFOIEŞTE
Revista Logistic Post (nr. 5 – ianuarie 2024)
Arhiva publicațiilor
VIDEO    Interviuri
Video interviu Danor Ionescu: Pall-Ex, 10 ani de succes în România
Anul acesta se împlinesc 10 ani de când conceptul Pall-Ex a fost adus în România de către Danor Ionescu, cel care este acum CEO-ul companiei. Activitatea a început în 2011 cu 16 parteneri, număr care ...

Căutare

Sari la conținut