Lazada, cea mai mare platformă de comerț electronic din Asia de Sud-Est, are planuri europene. Proprietarul Alibaba vrea să aducă retailerul online thailandez în Europa, acum când chinezii și-au consolidat poziţia pe aeroportul din Liège.

Alibaba Group intenționează să introducă în Europa filiala sa din Asia de Sud-Est, Lazada, cel mai mare jucător de comerț electronic din zonă, cu peste 159 de milioane de clienți activi în 2021. Compania, care a fost fondată acum zece ani de Rocket Internet, și-a stabilit un obiectiv de 300 de milioane de clienți până în 2030. În 2016, Alibaba a preluat pachetul majoritar de acțiuni la Lazada.

Europa devine brusc interesantă pentru Lazada, deoarece rivalul principal Shopee pare să se sufoce pe continent. Anul trecut, AliExpress – competitorul Shopee – s-a lansat în Polonia, Spania și Franța, dar deja în martie 2022, platforma s-a retras de pe piața franceză din cauza perspectivelor slabe de creștere. Alibaba crede că are șanse mai mari de succes, deoarece are o poziție logistică puternică în aeroportul belgian de marfă din Liège. În noiembrie anul trecut, Alibaba a deschis un nou hub central la aeroport pentru Cainiao, ramura sa de logistică, despre care susține că este cel mai mare de acest gen din Europa, potrivit Retail Detail.

Lazada s-ar diferenția în Europa de sora AliExpress, acționând mai mult ca o piață locală cu comercianți și parteneri europeni de vânzări, în loc de oferta predominant chineză de pe AliExpress. James Dong, CEO-ul Lazada Thailanda, va conduce inițiativa, relatează Reuters.

Pentru Alibaba este important să vizeze expansiunea externă, deoarece creșterea internă chineză încetinește. Retailerul trebuie să facă față noilor veniți puternici, ca Pinduoduo și TikTok Douyin, dar și reglementărilor înăsprite care limitează puterea mega-retailerilor. Mai mult, concurența se înteţeşte pe piața din Asia de Sud-Est.

Abonament newsletter

Alte metode de abonament

RĂSFOIEŞTE
Revista Logistic Post (nr. 5 – ianuarie 2024)
Arhiva publicațiilor
VIDEO    Interviuri
Video interviu Danor Ionescu: Pall-Ex, 10 ani de succes în România
Anul acesta se împlinesc 10 ani de când conceptul Pall-Ex a fost adus în România de către Danor Ionescu, cel care este acum CEO-ul companiei. Activitatea a început în 2011 cu 16 parteneri, număr care ...

Căutare

Sari la conținut