După Amazon, şi gigantul chinez de comerț electronic Alibaba vrea să controleze direct o parte din transportul maritim de mărfuri, pentru a evita timpii și tarifele de transport ale companiilor maritime globale. Primul pas a fost făcut prin alăturarea unei noi companii de transport maritim, Transfar Shipping, cu sediul în Singapore, fondată de compania chineză de logistică 3PL Worldwide Logistics, din care filiala de logistică a Alibaba – Cainao – a achiziționat un pachet de 10,33% în 2020.

Transfar Shipping a demarat transportul maritim de containere cu cinci nave navlosite, iar în februarie 2020 a achiziționat două nave portcontainer, de la Lomar Shipping și Yangzijiang Shipping. Aceste șapte nave oferă o capacitate totală de 21.503 TEU.

În iunie 2022, Transfar Shipping a comandat alte trei nave portacontainer: două nave noi de 1.800 TEU de la șantierul naval chinez Yangzijiang Shipbuilding, cu livrare în iulie 2023, și o a treia, de 1.740 TEU, construită în 2010, care operează deja pentru Transfar din decembrie 2021 cu o închiriere pe șase luni de 60.000 de dolari pe zi.

Într-o declarație pentru TradeWinds, directorul operațional al Transfar, Robin Li, a explicat că noile nave vor îmbunătăți rutele dintre China și Statele Unite şi vor creşte holdingul Alibaba dedicat comerțului electronic, până la 80-90%, cu perspectiva de a ajunge și în Europa.

Cu toate acestea, în transport maritim, Alibaba joacă pe două planuri. În octombrie 2020, a semnat un acord strategic cu compania israeliană Zim pentru a prelua participația, care va fi oferit vânzătorilor care operează pe platforma sa logistică. Astăzi, Zim mută aproximativ 500 de containere pe lună pentru Alibaba între Asia și America.

Abonament newsletter

Alte metode de abonament

RĂSFOIEŞTE
Revista Logistic Post (nr. 5 – ianuarie 2024)
Arhiva publicațiilor
VIDEO    Interviuri
Video interviu Danor Ionescu: Pall-Ex, 10 ani de succes în România
Anul acesta se împlinesc 10 ani de când conceptul Pall-Ex a fost adus în România de către Danor Ionescu, cel care este acum CEO-ul companiei. Activitatea a început în 2011 cu 16 parteneri, număr care ...

Căutare

Sari la conținut