După Amazon, şi gigantul chinez de comerț electronic Alibaba vrea să controleze direct o parte din transportul maritim de mărfuri, pentru a evita timpii și tarifele de transport ale companiilor maritime globale. Primul pas a fost făcut prin alăturarea unei noi companii de transport maritim, Transfar Shipping, cu sediul în Singapore, fondată de compania chineză de logistică 3PL Worldwide Logistics, din care filiala de logistică a Alibaba – Cainao – a achiziționat un pachet de 10,33% în 2020.
Transfar Shipping a demarat transportul maritim de containere cu cinci nave navlosite, iar în februarie 2020 a achiziționat două nave portcontainer, de la Lomar Shipping și Yangzijiang Shipping. Aceste șapte nave oferă o capacitate totală de 21.503 TEU.
În iunie 2022, Transfar Shipping a comandat alte trei nave portacontainer: două nave noi de 1.800 TEU de la șantierul naval chinez Yangzijiang Shipbuilding, cu livrare în iulie 2023, și o a treia, de 1.740 TEU, construită în 2010, care operează deja pentru Transfar din decembrie 2021 cu o închiriere pe șase luni de 60.000 de dolari pe zi.
Într-o declarație pentru TradeWinds, directorul operațional al Transfar, Robin Li, a explicat că noile nave vor îmbunătăți rutele dintre China și Statele Unite şi vor creşte holdingul Alibaba dedicat comerțului electronic, până la 80-90%, cu perspectiva de a ajunge și în Europa.
Cu toate acestea, în transport maritim, Alibaba joacă pe două planuri. În octombrie 2020, a semnat un acord strategic cu compania israeliană Zim pentru a prelua participația, care va fi oferit vânzătorilor care operează pe platforma sa logistică. Astăzi, Zim mută aproximativ 500 de containere pe lună pentru Alibaba între Asia și America.