Patru camioane înmatriculate în Lituania au fost interceptate și în cele din urmă confiscate de poliția rutieră din Battice (Belgia); conducătorii auto au fost cei care au alertat poliția belgiană asupra condițiilor lor de muncă, potrivit presei locale.

Totul a început cu o inspecție a unui camion aparținând UAB Kareda, o companie mică din Šiauliai (Lituania), care are o flotă de 25 de camioane. Vehiculul avea defecte tehnice grave, iar poliția rutieră nu l-a mai lăsat să plece în cursă înainte de a fi efectuate reparațiile de urgență. În acel moment, şoferul din Belarus a declarat poliţiei că el şi alţi trei colegi de-ai săi se află într-o situaţie extrem de dificilă: sunt de obicei de la 5 până la 11 săptămâni pe drum, din care între 2 şi 4 fără a fi plătiți de angajatorul lor.

„Toate încălcările pe care le-am constatat au condus la amendarea angajatorului cu mii de euro”, a spus Raymond Lausberg, de la Poliția Rutieră Battice. „Șoferii au fost pur și simplu abandonați de angajator și au fost în cele din urmă plasați într-un hotel înainte de a fi repatriați prin sindicatul ETF (Federația Europeană a Lucrătorilor din Transport). Compania nu a răspuns apelurilor noastre și, după 96 de ore, am hotărât confiscarea celor patru autotractoare și a remorcilor lor.”

Abonament newsletter

Alte metode de abonament

RĂSFOIEŞTE
Revista Logistic Post (nr. 5 – ianuarie 2024)
Arhiva publicațiilor
VIDEO    Interviuri
Video interviu Danor Ionescu: Pall-Ex, 10 ani de succes în România
Anul acesta se împlinesc 10 ani de când conceptul Pall-Ex a fost adus în România de către Danor Ionescu, cel care este acum CEO-ul companiei. Activitatea a început în 2011 cu 16 parteneri, număr care ...

Căutare

Sari la conținut