Amazon urmează să introducă un strat suplimentar de depozitare în infrastructura sa de distribuție a coletelor, între centrele sale de fulfillment și cele de distribuție.

Programul Fulfillment by Amazon (FBA), aflat în testare, alimentează centrele de fulfillment din amonte, făcând reaprovizionarea mai simplă.

„Aceste noi facilități pe care Amazon vrea să le optimizeze sunt în principal pentru organizarea inventarului”, a spus Rick Watson, fondator și CEO al RMW Commerce Consulting.

John Haber, CEO al Spend Management Experts, a declarat că această mișcare va reduce timpul de transfer al stocurilor către centrele de fulfillment și estimează că depozitele din amonte vor fi situate la o zi distanţă de condus. „Sistemul nostru va completa automat inventarul dinspre amonte către centrele de fulfillment Prime”, au declarat reprezentanţii Amazon, subliniind că asta vine cu „prețuri mici, plus costuri reduse de stocare”.

Potrivit clienților FBA, costurile de stocare în noile facilități vor fi, în medie, cu 47% – 63% mai mici decât în centrele de fulfillment.

John Haber consideră că instalațiile din amonte vor avea investiții relativ mici în automatizare, în comparație cu centrele de livrare. Mai mult, este puțin probabil ca acestea să fie situate în centre urbane, așa că și costurile terenurilor ar trebui să fie mai mici.

Testele funcționează pentru importuri din Hong Kong și China expediate de transportatorii oceanici prin Amazon Global Logistics. Întrucât noile facilități oferă mult mai mult spațiu de stocare decât centrele de livrare, acest lucru ar trebui să le permită utilizatorilor FBA să păstreze stocuri mai mari în SUA.

O nouă unitate din Minnesota, care a fost identificată ca un depozit în amonte pentru program, are o amprentă de 517.000 m2, „deci mai mult decât centrele de distribuție ale majorității companiilor”.

„În ultimii doi ani, Amazon a fost constrâns de capacitatea depozitelor sale. Lucrurile din facilitățile FBA trebuie să se miște extrem de repede. Utilizatorii FBA vor saluta capacitatea de stocare extinsă. Orice lucru care atenuează constrângerile de capacitate este binevenit pe piață”, a explicat Rick Watson, citat de Loadstar.

Acesta însă nu crede că noul concept este atât de revoluționar încât oamenii să se grăbească să se înscrie în el. O constrângere vine din faptul că mărfurile din facilitățile din amonte pot fi mutate numai în centrele sale de fulfillment, nu în alte puncte de distribuție sau de predare sau canale alternative de last mile.

Amazon nu a indicat cât timp vor dura testele sau câte depozite în amonte intenționează să înființeze. Iar nevoia de capacitate de stocare mai mare, împreună cu strădania Amazon pentru ferestre de livrare mai scurte, sugerează că proiectul va primi probabil undă verde. Mai mult, John Haber se așteaptă ca acest lucru să fie preluat și de alți jucători. „Cred că Amazon nu va fi singurul care va face asta. Unii 3PL fac deja astfel de lucruri. UPS a menționat că urmăreşte ceva similar.”

 

Abonament newsletter

Alte metode de abonament

RĂSFOIEŞTE
Revista Logistic Post (nr. 5 – ianuarie 2024)
Arhiva publicațiilor
VIDEO    Interviuri
Video interviu Danor Ionescu: Pall-Ex, 10 ani de succes în România
Anul acesta se împlinesc 10 ani de când conceptul Pall-Ex a fost adus în România de către Danor Ionescu, cel care este acum CEO-ul companiei. Activitatea a început în 2011 cu 16 parteneri, număr care ...

Căutare

Sari la conținut