În urma unei investigații a Comisiei Europene cu privire la potențiala încălcare de către Amazon a reglementărilor antitrust ale UE, gigantul comerțului electronic și-a asumat angajamente de a-și îmbunătăți practicile de alocare a transportatorilor vânzătorilor și de a nu folosi date non-publice de la vânzători în operațiunile sale de acum înainte. Pe lângă stabilirea termenilor pentru protecția datelor, Amazon s-a angajat să le permită vânzătorilor Prime să-şi aleagă liber orice transportator pentru a supraveghea logistica livrării produselor lor. De asemenea, a spus că va permite un contact mai direct între vânzători și transportatori.
Pe scurt, Amazon și-a propus:
– să stabilească condiții și criterii nediscriminatorii pentru calificarea vânzătorilor de pe piață și a ofertelor către Prime;
– să permită vânzătorilor Prime să aleagă liber orice transportator pentru serviciile lor de logistică și livrare și să negocieze condițiile direct cu transportatorul ales de ei;
– să nu utilizeze nicio informaţie obţinută prin Prime despre termenii şi performanţele transportatorilor terţi, pentru propriile servicii de logistică.
Aceste angajamente au fost acceptate și făcute obligatorii din punct de vedere juridic de către Comisia care a efectuat teste de piață pentru angajamente între iulie și septembrie, adăugând amendamente acolo unde a considerat necesar.
Una dintre modificări a mărit durata angajamentelor de la cinci la șapte ani. În cazul în care Amazon încalcă angajamentele stabilite, Comisia poate impune o amendă de „până la 10% din cifra de afaceri anuală a Amazon”.