Începând cu 28 aprilie, Amazon va implementa o suprataxă de 5% la tarifele vânzătorilor independenți care utilizează serviciul Amazon Fulfillment Services pe platforma sa de comerț electronic, pentru a acoperi scumpirea combustibilului şi inflaţia.

Suplimentul, o premieră pentru Fulfillment by Amazon, vine după ce Amazon a crescut deja taxele în ianuarie pentru a ajuta la compensarea costurilor de operare mai mari. Gigantul comerțului electronic se numără printre companiile care transferă costurile suplimentare într-un mediu inflaționist – suprataxele pentru combustibil ale FedEx și UPS au fost ridicate de la începutul anului. „Când Amazon majorează taxele, inflația a devenit reală”, a spus Celia Van Wickel, director senior pentru comerț digital la Kantar, într-o postare pe LinkedIn. Ea a adăugat că suprataxa va duce probabil la creșteri de preț pe Amazon, deoarece marjele vânzătorilor sunt afectate, notează Supply Chain Dive, oferind şi câteva exemple. Taxa pentru o husă de telefon, de exemplu, care acum este de 2,92 USD, va ajunge din 28 aprilie la 3,07 USD. Taxa pentru un tricou va creşte de la 5,07 la 5,32 USD, iar pentru un pătuţ supraetajat, de la 11,60 la 12,19 USD.

După ce a crescut salariile și și-a extins rețeaua anul trecut, pentru a face față unei creșteri a cererii, Amazon a declarat că „se aștepta la o revenire la normalitate” pe măsură ce restricțiile Covid-19 s-au redus. Dar creșterea inflației a pus mai multă presiune asupra gigantului comerțului electronic de la începutul anului. „Încă nu e clar dacă aceste costuri inflaționiste vor crește sau scădea sau cât timp vor persista. În loc de o schimbare permanentă a taxelor, vom folosi pentru prima dată o suprataxă pentru combustibil și inflație – un mecanism utilizat pe scară largă de către furnizorii lanțului de aprovizionare”, a declarat Amazon.

Abonament newsletter

Alte metode de abonament

VIDEO    Interviuri
Video interviu Danor Ionescu: Pall-Ex, 10 ani de succes în România
Anul acesta se împlinesc 10 ani de când conceptul Pall-Ex a fost adus în România de către Danor Ionescu, cel care este acum CEO-ul companiei. Activitatea a început în 2011 cu 16 parteneri, număr care ...

Căutare