Închiderea terminalelor din China își lasă amprenta, iar blocajele de trafic persistente în fața porturilor importante de transport de containere duc la o stagnare a comerțului global. În porturile Ningbo-Zhoushan și Los Angeles, aproximativ 3% din capacitatea globală de transport de marfă este blocată în prezent în principalele zone de așteptare. Volumul de marfă în Marea Roșie – cea mai importantă rută comercială maritimă între China și Europa – este în prezent cu 14% mai mic decât în condiții normale.

China, pe de altă parte, pare să fi găsit o modalitate de a depăși închiderile terminalelor sale din porturile Ningbo-Zhoushan și Yantian, relatează Institutul pentru Economia Mondială (IFW) din Kiel. În ciuda blocajelor de trafic în largul coastei chineze, în ultimele patru săptămâni au fost expediate mai multe mărfuri din aceste porturi, plus Shenzhen, decât în aceeași perioadă a anului trecut. Pentru exporturile Chinei din septembrie, indicatorul comercial Kiel semnalează o creștere de 6,2% față de luna precedentă (nominal, ajustat sezonier), iar pentru importuri de 0,8%.

Comerțul mondial va stagna cel mai probabil în septembrie la un indicator aproape de zero. Același lucru se poate spune și pentru comerțul Germaniei (exporturi: +0,1 la sută; importuri: +0,2%). În UE, exporturile nu ar trebui să depășească nivelul lunii precedente (-0,1%), în timp ce importurile ar putea fi ușor mai mari (+0,7%). Pentru SUA, indicatorul comercial Kiel prezintă semne ușor negative în ambele direcții comerciale (exporturi: -0,5%; importuri: -0,7 %). „Închiderea terminalelor din China își lasă amprenta și diminuează schimbul de mărfuri. Nu există semne ale unei relaxări a situației, ceea ce tulbură perspectivele comerțului internațional”, a declarat Vincent Stamer, șeful Indicatorului de comerț al Kiel.

Abonament newsletter

Alte metode de abonament

RĂSFOIEŞTE
Revista Logistic Post (nr. 5 – ianuarie 2024)
Arhiva publicațiilor
VIDEO    Interviuri
Video interviu Danor Ionescu: Pall-Ex, 10 ani de succes în România
Anul acesta se împlinesc 10 ani de când conceptul Pall-Ex a fost adus în România de către Danor Ionescu, cel care este acum CEO-ul companiei. Activitatea a început în 2011 cu 16 parteneri, număr care ...

Căutare

Sari la conținut