Un șofer de camion în vârstă de 27 de ani din orașul norvegian Notodden a fost „pedepsit” pentru că și-a spălat camionul în timpul unei pauze de 45 de ore. Iar amenda anunţată de curând a fost substanţială, de circa 2.000 de euro, potrivit tungt.no.

Șoferul norvegian Vegard Kosa a primit un camion nou în toamna trecută, cu doar câteva săptămâni înainte de Târgul Transporturilor din Gardermoen. Compania de transport a plănuit să expună camionul la unul din standuri, dar, înainte, şoferul și noul său Scania R650 au efectuat o cursă scurtă spre Suedia. În timp ce se întorcea la bază, inspectorii de la punctul de control Aurier au oprit camionul pentru inspecție.

Vegard Kosa scoate de obicei cardul din tahograf în timpul repausului de 45 de ore. Cu toate acestea, în timpul controlului, inspectorii au observat că vehiculul parcursese câțiva metri în weekend (de la parcare până la furtunul de apă) în timp ce se afla la baza Kaasa Transport din Notodden. „Nu mi-au numărat zilele libere din cauza acestei mișcări a camionului. Am spus că am condus mașina până la rampa de lângă terminal, unde aveam acces la apă și electricitate. Inspectorul a răspuns că întreținerea, ungerea, întreținerea de rutină și spălarea ar trebui considerate alte activităţi.”

Angajații serviciului de control au dispus odihnă obligatorie de 45 de ore în Aurier, invocând faptul că șoferul a spălat mașina în weekend și s-a urcat la volan, întrerupând odihna săptămânală. Încălcarea a fost sesizată și la poliție, iar şoferul nu a avut voie să stea în mașină în următoarele două zile. Drept urmare, conducerea Kaasa Transport a fost nevoită să trimită un alt șofer pentru a prelua vehiculul, iar şoferul „vinovat” a fost dus cu mașina acasă.

De curând, poliția a stabilit şi amenda: 24.000 de coroane norvegiene (aproape 2.400 de euro). Oamenii legii justifică o sumă atât de mare prin faptul că maşina s-a deplasat în total de 4 ori (de 2 ori în două weekenduri) fără card în tahograf și „fără să se treacă altă lucrare”. Totodată, amenda poate fi redusă la 20.000 de coroane norvegiene (aproape 2.000 de euro) dacă şoferul plătește pur și simplu și cazul nu este examinat în instanță.

Øystein Kaasa, CEO al companiei de transport, se teme însă că un astfel de precedent ar putea avea un impact negativ asupra angajării viitoare a șoferilor.

Abonament newsletter

Alte metode de abonament

RĂSFOIEŞTE
Revista Logistic Post (nr. 5 – ianuarie 2024)
Arhiva publicațiilor
VIDEO    Interviuri
Video interviu Danor Ionescu: Pall-Ex, 10 ani de succes în România
Anul acesta se împlinesc 10 ani de când conceptul Pall-Ex a fost adus în România de către Danor Ionescu, cel care este acum CEO-ul companiei. Activitatea a început în 2011 cu 16 parteneri, număr care ...

Căutare

Sari la conținut