Sistemul de sancțiuni civile pentru participanții clandestini, care intră în vigoare la 13 februarie, introduce sancțiuni pentru transportul clandestin al imigranţilor sau pentru securizarea neadecvată a unui vehicul de marfă. Aceste sancțiuni pot fi impuse persoanelor responsabile, inclusiv proprietarilor, angajaților și șoferilor, anunţă serviciul de presă al guvernului britanic, gov.uk.

Transportul de participanți clandestini:

– nivelul maxim al penalității va fi de 6.000 GBP dacă persoana responsabilă nu are nicio penalizare în cei 5 ani anteriori incidentului;

– nivelul maxim al penalității va fi de 10.000 GBP dacă persoanA responsabilă a avut o singură penalizare în cei 5 ani anteriori incidentului;

– penalitatea totală maximă pentru toate persoanele responsabile per participant clandestin este de 20.000 GBP.

Nerespectarea regulamentului privind securizarea vehiculului de marfă:

– amenda maximă în cazul primului incident va fi de 1.500 de lire sterline;

– amenda maximă în cazul unui al doilea incident înregistrat în ultimii 5 ani va fi de 3.000 GBP;

– pentru al treilea incident și pentru fiecare incident ulterior înregistrat în ultimii 5 ani, amenda maximă va fi de 6.000 de lire sterline;

– amenzile maxime totale vor fi de 3.000 GBP, 6.000 GBP și 12.000 GBP.

Legea prevede posibilitatea reducerii cuantumului amenzii:

– o persoană responsabilă amendată pentru transportul unui migrant ilegal poate conta pe o reducere de 50% a amenzii dacă a respectat regulile de siguranță. Se poate aplica o reducere suplimentară de 50% dacă persoana respectivă participă la Programul de acreditare a răspunderii publice;

– în cazul în care un camion este subsecurizat, o persoană responsabilă, alta decât șoferul, care nu era prezentă atunci când vehiculul sau semiremorca a intrat în Regatul Unit, are dreptul la o reducere de 50% a amenzii dacă a luat măsuri pentru a se asigura că sunt respectate normele de siguranță. Șoferul are dreptul la o reducere de siguranță pentru că, dacă ar fi făcut-o, și-ar fi asigurat în primul rând mașina corespunzător și nu ar fi fost amendat. Se poate aplica o reducere suplimentară de 50% dacă persoana responsabilă este membru al Programului de acreditare a răspunderii publice.

Pentru ambele infracțiuni, persoanele fizice și companiile vor putea solicita o evaluare a situației financiare la stabilirea pedepsei. Cu toate acestea, secretarul de stat nu este obligat să efectueze o evaluare a poziției financiare, de exemplu, dacă au fost furnizate dovezi insuficiente pentru a determina situația financiară a persoanei sau societății care face cererea. Secretarul poate lua în considerare și alți factori pe care îi consideră oportuni în stabilirea cuantumului penalității. El va avea, de asemenea, dreptul de a refuza să aplice o amendă.

Guvernul britanic dorește ca persoanele fizice și companiile să evite amenzile respectând standardele de siguranță stabilite în noile reguli. Standardele dublează în mare măsură principiile conținute într-un document deja existent intitulat Prevenirea imigrației ilegale: Codul de conduită, care acum va fi întrerupt.

În urma acestor modificări, guvernul Regatului Unit a publicat Ghidul privind prevenirea intrării clandestine în 22 de limbi, inclusiv în română, care poate fi descărcat de AICI.

Abonament newsletter

Alte metode de abonament

RĂSFOIEŞTE
Revista Logistic Post (nr. 5 – ianuarie 2024)
Arhiva publicațiilor
VIDEO    Interviuri
Video interviu Danor Ionescu: Pall-Ex, 10 ani de succes în România
Anul acesta se împlinesc 10 ani de când conceptul Pall-Ex a fost adus în România de către Danor Ionescu, cel care este acum CEO-ul companiei. Activitatea a început în 2011 cu 16 parteneri, număr care ...

Căutare

Sari la conținut