IRU manifestă îngrijorare faţă de modificările anunțate ale Schemei de sancțiuni civile pentru transportatorii rutieri ale căror vehicule conțin migranți ilegali, modificări care vor intra în vigoare la 13 februarie 2023 în Regatul Unit.

Un număr tot mai mare de imigranți încearcă să intre ilegal în Marea Britanie, inclusiv prin furișarea în semiremorci ale camioanelor care transportă mărfuri de pe continentul european. Toate acestea se întâmplă în ciuda controalelor ample și a măsurilor de securitate suplimentare ale operatorilor de transport, care îi costă mai mult de un miliard de lire sterline pe an.

În ciuda consultărilor ample, guvernul Regatului Unit a revizuit schema care va intra în vigoare la 13 februarie 2023, pentru a sancționa șoferii și proprietarii de camioane pentru transportul de imigranți ilegali în Regatul Unit, fără a aborda adevăratele cauze. Potrivit IRU, astfel de măsuri ale autorităților britanice ar putea avea un impact negativ asupra lanțurilor de aprovizionare dintre Marea Britanie și Europa.

Amenzile maxime pentru un singur imigrant ilegal găsit într-un camion vor crește de cinci ori și se vor adăuga amenzi suplimentare pentru securizarea necorespunzătoare a vehiculului. Pedepsele se cumulează pentru mai mulți migranţi. „Aceste modificări sunt greșite și nu abordează cauzele intrării ilegale. Creșteri semnificative ale amenzilor, combinate cu reprimarea prezumției de nevinovăție pentru șoferii și operatorii de transport, vor descuraja și mai mult companiile de transport să folosească aceste rute importante de marfă peste Canalul Mânecii. Acest lucru va crește costurile de transport, riscurile, întârzierile și instabilitatea lanțurilor de aprovizionare. Soluțiile trebuie să abordeze cauzele problemei și nu doar să presupună că de vină sunt companiile de transport și șoferii. Ar trebui mai degrabă să încurajăm companiile de transport care au investit în măsuri adecvate de siguranță pentru șoferii, vehiculele și operațiunile lor”, a declarat Raluca Marian, Director Advocacy UE al IRU.

Mai multe informații sunt disponibile AICI.

Abonament newsletter

Alte metode de abonament

RĂSFOIEŞTE
Revista Logistic Post (nr. 5 – ianuarie 2024)
Arhiva publicațiilor
VIDEO    Interviuri
Video interviu Danor Ionescu: Pall-Ex, 10 ani de succes în România
Anul acesta se împlinesc 10 ani de când conceptul Pall-Ex a fost adus în România de către Danor Ionescu, cel care este acum CEO-ul companiei. Activitatea a început în 2011 cu 16 parteneri, număr care ...

Căutare

Sari la conținut