Pachetul de Mobilitate din UE clarifică interdicția repausului săptămânal obișnuit în cabina camionului, reglementare care a fost introdusă pentru a asigura condiții mai bune de odihnă pentru șoferi. În acest context, mai multe țări europene au impus deja sancțiuni semnificative pentru șoferii care nu respectă această regulă.

În Franța, amenda poate ajunge până la 1.500 de euro pentru prima abatere și până la 3.000 de euro pentru recidivă, iar angajatorii riscă chiar închisoare și o amendă de 30.000 de euro dacă nu se asigură că șoferii respectă regulile.

În Germania, sancțiunile sunt de 60 de euro pe oră pentru șofer și de 180 de euro pentru angajator.

În Belgia, amenda este de 1.800 de euro, cu posibilitatea confiscării camionului în cazul repetării încălcării.

În Olanda, pauza de 45 de ore în cabină poate duce la o amendă de 1.500 de euro. În Austria, pedeapsa pentru această încălcare nu este specificată. Cu toate acestea, în ambele țări, aplicarea acestor reguli este rar întâlnită.

Serviciile de inspecție din orice țară din UE nu au dreptul de a cere șoferului dovada odihnei în afara vehiculului – facturi de hotel, însă pot solicita transportatorului ca astfel de documente să fie prezentate. Însă o amendă pentru această încălcare poate fi aplicată numai dacă șoferul este prins în flagrant.

Abonament newsletter

Alte metode de abonament

RĂSFOIEŞTE
Revista Logistic Post (nr. 5 – ianuarie 2024)
Arhiva publicațiilor
VIDEO    Interviuri
Video interviu Danor Ionescu: Pall-Ex, 10 ani de succes în România
Anul acesta se împlinesc 10 ani de când conceptul Pall-Ex a fost adus în România de către Danor Ionescu, cel care este acum CEO-ul companiei. Activitatea a început în 2011 cu 16 parteneri, număr care ...

Căutare

Sari la conținut