Danemarca își continuă politica de controale periodice în weekend în parcări, pentru a descoperi șoferii care efectuează pauza săptămânală în cabină. Pe 7 aprilie, ofițerii din regiunea Tungvognscenter Øst au efectuat o astfel de verificare în unele zone de odihnă din Hvidovre, în apropiere de Copenhaga, descoperind câțiva șoferi care efectuau pauza de 45 h în cabină, după cum relatează serviciul de presă al Poliției Daneze.

Duminică trecută, ofițerii de la Tungvogns Øst au efectuat controale în mai multe parcări din Hvidovre. În cadrul acţiunii, din cei 18 șoferi străini verificaţi, aproape jumătate îşi petrecuseră pauza de 45 h în cabină. „Cinci șoferi de la o companie au spus că au fost rugați de către angajator să rămână în camioane pentru odihna săptămânală. Aşa că firma a fost amendată cu aproximativ 13.400 de euro, iar camioanele păstrate drept garanție. Doi șoferi indieni care călătoreau în echipaj au spus că angajatorul lor a refuzat să leachite cazarea chiar de Paște și i-a trimis să doarmă în camion. Amenda împotriva proprietarului este de aproximativ 5.400 de euro, iar camionul a fost reținut prin blocarea roților. Dosarul este acum în curs de evaluare juridică pentru încălcări ale prevederilor Codului Penal privind exploatarea umană. Un alt șofer și-a petrecut 50 de ore din odihna săptămânală în camion, iar proprietarul camionului a plătit un depozit de aproximativ 2.700 de euro pentru a acoperi amenzile așteptate împotriva companiei”, se precizează în raportul poliției daneze, citat de Logist.Today.

De asemenea, a fost identificat un caz în care transportatorul plănuia ca odihna săptămânală a șoferului în cabină să fie de 49 de ore, dar la începutul inspecției șoferul s-a odihnit doar puțin peste 43 de ore, astfel încât a putut pretinde că a finalizat repausul săptămânal redus de cel puţin 24 h, dar nu mai mult de 45 de ore. Ca urmare, s-a grăbit să-și împacheteze bucătăria și să conducă la hotel pentru a lua o pauză de 6 ore înainte ca odihna săptămânală să poată fi socotită completă. „Verificăm în mod constant dacă perioada de odihnă săptămânală este respectată. Este vital pentru siguranța rutieră ca șoferii să beneficieze de odihna și bunăstarea la care au dreptul.”

Abonament newsletter

Alte metode de abonament

RĂSFOIEŞTE
Revista Logistic Post (nr. 5 – ianuarie 2024)
Arhiva publicațiilor
VIDEO    Interviuri
Video interviu Danor Ionescu: Pall-Ex, 10 ani de succes în România
Anul acesta se împlinesc 10 ani de când conceptul Pall-Ex a fost adus în România de către Danor Ionescu, cel care este acum CEO-ul companiei. Activitatea a început în 2011 cu 16 parteneri, număr care ...

Căutare

Sari la conținut